یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 37886
سلامت نیوز :وقتی بیماری دیابت به سراغتان می‌آید قند تنها چیزی نیست كه نباید بخورید.
شما در واقع با چربی و نشاسته كه شامل طیف وسیعی از مواد غذایی می‌شود نیز مشكل خواهید داشت. مثلا وقتی بوی دلمه از خانه همسایه بلند می‌شود یادتان می‌آید كه برنج برایتان ممنوع است و قندتان را بالا می‌برد.

به همین دلیل امروز برایتان یك غذای رژیمی در نظر گرفته‌ام كه ظاهرش با همان دلمه قدیمی هیچ فرقی نمی‌كند ولی مواد داخلش متشكل از چیزهایی است كه برای شما مناسب‌تر است.  

هویج: یك عدد

ذرت: یك پیمانه

پیاز: یك عدد

 بلغور جو: یك پیمانه

سبزی مخصوص دلمه: یك فنجان

زرشك: یك قاشق سوپخوری

 گوشت گوسفند بدون چربی: 120 گرم

 نمك و ادویه: مقداری

 گوشت را بخار پز كنید. ذرت، پیاز، هویج و برگ مو را هم همین‌طور. برای بخار پز كردن از سبد‌های مخصوص كوچكی كه داخل دیگ قرار می‌گیرد استفاده كنید. سرعت پخت گوشت قیمه شده با بخار پز حدود 20 دقیقه است و برای پخت سبزیجات، هویج و ذرت 15 دقیقه كافی است.

پیاز و گوشت و مواد بخار پز شده را با هم مخلوط كرده نمك و ادویه بزنید و زرشك و بلغور پرك شده را به آن بیفزایید. بلغور باید خام باشد. می‌توانید زعفران نیز به این مواد اضافه كنید.

سبزیجات دلمه را هم افزوده مواد را خوب هم بزنید و داخل برگ‌های بخار پز شده بپیچید. سپس آنها را درون دیگ بچینید. وقتی كارتان تمام شد روی همه برگ‌ها آب مواد بخار پز شده را بریزید و یك بشقاب روی مواد برگردانده و یك ظروف سنگین نیز روی آن قرار دهید.

آتش زیر دیگ را بعد از جوش آمدن كم كنید و روی آن دم كنی بگذارید تا آبش كاملا به خورد رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha