یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 37895
سلامت نیوز :مواد لازم برای یك نفر

سیر كوبیده شده: یك حبه

سس خردل: یك‌دوم قاشق چایخوری

روغن زیتون: یك قاشق چایخوری

آبلیمو: یك‌قاشق سوپخوری

هویج: یك عدد كوچك

ماهی تن: یك‌چهارم كنسرو

ریحان خرد شده: یك و نیم قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ آب‌پز: یك‌دوم عدد

نان همبرگر: یك عدد

كاهو و فلفل دلمه‌ای قرمز: به مقدار دلخواه

نمك و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه: ابتدا سس این ساندویچ را تهیه كنید. برای این كار در یك ظرف سیر را كه از قبل كوبیده بودیم با كمی نمك و سس خردل مخلوط كنید. سپس آبلیمو و روغن زیتون را به آن اضافه كنید. كمی فلفل به آن بزنید، مخلوط كرده و كنار بگذارید. حالا مواد داخل ساندویچ را آماده كنید. یك كاسه بزرگ بردارید. ابتدا هویج را رنده كنید و درون ظرف بریزید. سپس تن ماهی را از كنسرو خارج كنید. درون آبكش بگذارید تا روغن آن گرفته شود. یك‌چهارم آن را برداشته و داخل ظرف بریزید و با یك چنگال آن را از هم باز كنید. فلفل دلمه‌ای را خلال كرده و كاهو را خرد كنید و درون ظرف بریزید. حالا سسی كه از قبل آماده كرده بودید را روی آنها ریخته و خوب مخلوط كنید تا سس تمام مواد را بگیرد و همه مواد آغشته به سس شود. حالا وقت ریختن مواد داخل نان است. نصف مواد را درون نان گذاشته و كمی به پایین فشار دهید تا مواد كمی روی هم فشرده شود. سپس تخم‌مرغ را كه از قبل حلقه حلقه كرده‌اید روی آن بچینید. سپس ادویه، نمك و فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه كنید. بعد بقیه مواد را روی آن بگذارید.

ساندویچ را در یك نایلون پیچیده و 15 ـ 10 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس سرو كنید. گوشت بیشتر ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 است. امگا 3 باعث كاهش ورم‌های جلدی و داخلی می‌شود و از بروز مشكلات قلبی جلوگیری می‌كند. امگا 3 در روغن‌های نباتی مانند كانولا، كتان، گردو، ذرت و سویا نیز یافت می‌شود.

100 گرم ماهی تن حاوی 116 كالری است و امگا 3 موجود در آن باعث تنظیم ریتم قلبی می‌شود و نسبت كلسترول HDL به LDL را بهبود می‌بخشد. در مطالعه‌ای كه اخیرا انجام شده نشان داده كه مصرف مقدار متوسطی از ماهی تن باعث كاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شود. ماهی تن حاوی ویتامین B6 و فولیك اسید است كه باعث كاهش سطح هوموسیستئین می‌شود. هوموسیستئین باعث آسیب دیواره عروق خونی و تصلب شرایین می‌شود.

علاوه بر آن اخیرا معلوم شده است كه مصرف ماهی تن برخی از انواع سكته مغزی را كاهش می‌دهد. در یك مطالعه معلوم شد خانم‌هایی كه 4 ـ 2 بار در هفته ماهی مصرف می‌كنند نسبت به آنهایی كه یك بار در ماه ماهی مصرف می‌كنند 27 درصد در خطر كمتری برای ابتلا به سكته مغزی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha