چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 379

گیاهان دارویی و ادویه جات اثر شفابخشی بر روی برخی از بیماریها دارند.

از اثرات داروئی ادویه جات چه می دانیم
به نقل از پایگاه خبری CNN: خواص شفابخشی ادویه جات، گیاهان دارویی سالیان زیاد است كه به انسان ثابت شده است با وجود اینكه هنوز دلایل واضح و صددرصد این خواص شناخته نشده، اما نمونه‌ها و شواهد بسیاری كه در این زمینه دیده شده حاكی از این مطلب است.
بنابراین گزارش، یكی از موثرترین عوامل سلامت غذاها، به نحوه نگهدای آنها بر می‌گردد در سال 2003 میلادی محققان یافتند عصاره غلیظ شده گیاه مرزنكوش به نگهداری گوشت و جلوگیری از فساد آن به وسیله باكتری لیستربا كمك می‌كند.
یكی از پزشكان دانشگاه Vevmont معتقد است: تلخی و گزندگی بسیاری از گیاهان می‌تواند قدرت كشندگی باكتری را به همراه داشته باشد و گیاه مرزنگوش یكی از بهترین از بین برنده‌های باكتریست و فنول‌های موجود در آن از بهترین آنتی‌اكسیدانهاست كه سلول‌های باكتریی را خراب می‌كند.
این گزارش حاكیست: این گیاه دردهای مربوط به آرتروز زانو را كاهش می‌دهد، همچنین اثری برابر با اثر داروهای ضدالتهابی دارد و یا زردچوبه توانسته با تأثیر مطلوب بر سلول‌های مغزی آمار آلزایمر را در هندوستان پایین آورد همچنین تركیبات زردچوبه آنتی اكسیدان و ضدالتهاب است و كلسترول را پایین می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha