یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 37905
سلامت نیوز :اگر از رژیم‌های مختلف خسته شده‌اید و هیچ گونه تاثیری را مشاهده نكرده‌اید، شاید بهتر است در شیوه زندگی خود تغییری ایجاد كنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در این شماره تعدادی شیوه ساده اما كاربردی برای كاهش وزن پیشنهاد كرده ایم.
ازخوردن غذاهای پر كالری پرهیز كنید؛ مثلاً
لابستر(شاه میگو): فقط 83 كالری در 90 گرم
میگو: فقط 60 كالری در 12 عدد بزرگ
سالمون دودی: فقط 66 كالری در 56 گرم
خامه فرم‌گرفته: فقط 8 كالری در یك قاشق سوپ‌خوری (می‌توان روی میوه‌های تازه برای دسر بریزید).
بعد از صرف صبحانه، سعی كنید آب اولین نوشیدنی شما باشد
در صبحانه برخی افراد آب پرتقال می نوشند. اما در بقیه روز آن‌ها مایعات بدن خود را از طریق آب میوه یا نوشابه به‌دست می‌آورند.
به مدت یك هفته، یك دفترچه یادداشت كوچك را در هر جا به همراه داشته باشید.
تمام چیزهایی را كه می‌خورید حتی آب را در آن یادداشت كنید. تحقیقات نشان داده كه افرادی كه میزان غذاهای خود را در روز می‌دانند 15% كم‌تر از كسانی كه نمی‌دانند، می‌خورند.
یك گام‌‌شمار بخرید و به كمربند خود ببندید و روزی 1000 قدم بیش‌تر راه بروید

به طور میانگین افراد روزی 2000 تا 3000 قدم گام برمی‌دارند. افزودن 1000 قدم به این تعداد شما را در حفظ وزن فعلی كمك كرده و از اضافه وزن جلوگیری می‌كند.

10% اشتباه محاسبه در دریافت كالری روزانه لحاظ كنید
اگر فكر می‌كنید كه روزی 1700 كالری انرژی جذب بدن خود می‌كنید و نمی‌دانید كه چرا كاهش وزن پیدا نمی‌كنید، 170 كالری دیگر به مقدار محاسبه‌تان اضافه كنید. احتمال دارد كه این عدد جدید صحیح‌تر باشد.
به جای خوردن سه وعده سنیگن ، 5 یا 6 وعده سبك بخورید
تحقیقات انجام شده حاكی از این است كه زمانی كه افراد صبحانه خود را در چند بخش ودر طول بیش از پنج ساعت میل می‌كنند نسبت به كسانی كه صبحانه خود را در یك وعده میل می كنند. حدود 30% كالری كم‌تری در زمان نهار جذب بدن خود می‌كنند.
یك تحقیق دیگر نشان داد كه حتی اگر همان تعداد كالری را مصرف كنید، بدن شما انسولین كم‌تری آزاد می‌كند كه قند خون را ثابت نگه می‌دارد و به كنترل گرسنگی كمك می‌كند.

روزی 45 دقیقه پیاده‌روی كنید
تحقیقی كه در یكی از دانشگاه‌ها انجام شد نشان داد كه 30 دقیقه پیاده‌روی در روز برای جلوگیری از افزایش وزن كافی است و ورزش پس از 30 دقیقه است كه منجر به كاهش وزن و چربی می‌شود.
سوزاندن 300 كالری بیش‌تر در روز با 45 دقیقه پیاده‌روی به شما كمك می‌كند كه سالانه 500/13 كیلوگرم بدون تغییر در مقدار مواد غذایی كه می‌خورید، وزن خود را كاهش دهید.

یك برنامه آموزش كاهشی
طی 18 ماه تحقیق بر روی داوطلبان برنامه‌های آموزشی اینترنتی مشخص شد كسانی كه با برنامه‌های آموزشی كاهش وزن اینترنتی به این كار می‌پردازند به مراتب موفق‌تر از كسانی هستند كه در جلسات حضوری برای كاهش وزن مشاركت می‌كنند.

از رنگ آبی در زندگی خود بیش‌تر استفاده كنید
بی‌دلیل نیست كه رستوران‌های فست فود از رنگ آبی برای تزیین محیط استفاده نمی‌كنند. باور داشته باشید یا نه، رنگ آبی به عنوان یك مانع برای اشتها عمل می‌كند. بنابراین شام خود را در بشقاب‌های آبی میل كنید، در هنگام خوردن لباس آبی بپوشید و میز غذاخوری خود را با سفره یا پوشش آبی بپوشانید. از رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی در محیطی كه غذا می‌خورید پرهیز كنید زیرا تحقیقات نشان دادند كه این رنگ‌ها ترغیب كننده اشتها هستند.

كمد خود را از لباس‌های گشاد خالی كنید
زمانی كه به وزن ایده‌آل خود رسیدید، لباس‌هایی كه دیگر اندازه شما نیستند را دور بریزید، لذا حفظ كردن وزن مثل یك انگیزه بسیار قوی عمل می‌كند تا دیگر اضافه وزن پیدا نكنید و مجبور به خرید جارختی جدید نباشید.

اندازه بشقاب‌های شام خود را كوچك كنید
تحقیقات نشان دادند، صرف‌نظر از این‌كه تا چه میزان گرسنه‌اید، اگر جلوی شما كم غذا بگذارند، شما نیز كم غذا می‌خورید و برعكس. بنابراین ظرف‌های غذای خود را كوچك كنید و به جای آن‌ها از ظرف‌های سالاد كه كوچك‌تر هستند استفاده كنید. این مطلب در مورد مایعات نیز صدق می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha