یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 37910
سلامت نیوز: بیشتر آنهایی که تازه شروع به رژیم گرفتن می‌کنند، از اینکه با سالاد به عنوان وعده غذایی سیر نمی‌شوند، شاکی هستند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، این سالاد را امتحان کنید.

وقتی موضوع رژیم گرفتن مطرح می‌شود، اولین غذای کم‌کالری که به ذهنمان می‌رسد، انواع سالادهاست که معمولا کلم و هویج از اجزای اصلی آن هستند ولی بیشتر آنهایی که تازه شروع به رژیم گرفتن می‌کنند، از اینکه با سالاد به عنوان وعده غذایی سیر نمی‌شوند، شاکی هستند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، این سالاد را امتحان کنید. ذرت و نخودفرنگی این سالاد حسابی شما را سیر می‌کند.

مواد لازم برای 3 نفر
1 عدد کلم سفید کوچک
1 عدد کلم قرمز کوچک
2 /1  پیمانه نخودفرنگی
2 /1پیمانه خیارشور
2 عدد هویج متوسط
2 /1 پیمانه ذرت
2 ق س سس ماست
2 ق س آبلیمو
نمک و فلفل به مقدار لازم

1  کلم‌ها را خوب شسته و روی تخته آشپزخانه بگذارید. با چاقویی تیز آنها را به خلال‌های نازک برش بزنید. البته اگر دوست داشتید، می‌توانید به جای برش زدن، آنها را ریز خرد کنید.
2  خیارشورها را هم شسته، آنها را نگینی ریز خرد کنید. در کاسه‌ای بریزید. هویج‌ها را هم پوست گرفته و با رنده درشت رنده کنید. البته خلال‌های نازک هم زیباتر و مجلسی هستند.

3  نخودفرنگی را در ظرفی از آب جوش ریخته و با حرارت متوسط و بدون درب بپزید. ذرت را هم دانه کرده و دانه‌های ذرت را نیز آب‌پز کنید. بعد از اینکه سبزیجات پخته شدند، آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود.
4  در یک کاسه بزرگ سس ماست را بریزید. آبلیمو و نمک و فلفل را اضافه کرده و خوب با یکدیگر مخلوط کنید. حالا نوبت افزودن سبزیجات است. اول کلم‌ها را بریزید و خوب هم بزنید.

5  در ادامه مرحله مخلوط کردن، سبزیجات خام دیگر مثل هویج را اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن آن با سس، خیارشور را هم اضافه کنید و هم بزنید.
6  مرحله آخر اضافه کردن سبزیجات پخته (ذرت و نخودفرنگی) است. چون زیاد هم‌زدن ممکن است نخودها را له کند، پس از اینکه کمی هم زدید و با سس مخلوط شدند، کافی است.

فوت‌وفن  
می‌توانید برای سالاد از ذرت و نخودفرنگی تازه که در بازار هست، استفاده کنید و اگر فصل این سبزیجات نبود، از کنسرو آنها هم می‌شود استفاده کرد.

 بهتر است پس از درست کردن سالاد و زدن سس، آن را چند ساعت در یخچال بگذارید تا هم مزه سس به خورد مواد برود و هم اینکه این سالاد باید به صورت خنک سرو شود.

از کجا بخریم؟
سس ماست را می‌توانید از همه سوپرمارکت‌ها خریداری کنید.

منبع: آشپزی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha