دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 37927

مصرف «به» برای تقویت دریچه تحتانی مری یا دهانه معده مؤثر است و موجب کاهش تهوع در دوران بارداری می‌شود.

«به» میوه ضد تهوع بارداری
سلامت نیوز: مصرف «به» برای تقویت دریچه تحتانی مری یا دهانه معده مؤثر است و موجب کاهش تهوع در دوران بارداری می‌شود.

محمود خدادوست کارشناس طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با فارس در این باره اظهار داشت: طب سنتی طبی پیشگیرانه است و در طب سنتی ایران برای حفظ سلامت و تندرستی افراد، باید متناسب با مزاج سن، مزاج فرد، مزاج فصل و مزاج جنس تدابیری اتخاذ شود.وی افزود: ویار و تهوع حاملگی یکی از مسائلی است که زنان باردار با آن مواجه هستند. ویار حاملگی مربوط به عملکرد دریچه تحتانی مری یا دهانه معده است.

خدادوست ادامه داد: عادت ماهانه زنان در دوران حاملگی قطع می‌شود و برخی اخلاط کثیف که در حالت طبیعی از طریق آن از بدن خارج می‌شد، در بدن باقی می ماند و تجمع پیدا می‌کند، این موضوع باعت تحریک دریچه تحتانی مری یا دهانه معده می‌شود و این دریچه به خوبی کار نمی‌کند، در نتیجه موجب بروز ناراحتی گوارشی و تهوع می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی که دریچه تحتانی مری یا دهانه (فم) معده را تقویت کند، موجب کاهش تهوع دوران بارداری می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی گفت: در گذشته به زنان باردار توصیه می‌شد برای این که کودکشان زیبا شود، روزانه یک عدد میوه «به» مصرف کنند به دلیل این که «به» موجب تقویت دریچه تحتانی مری می‌شود و از این طریق دستگاه گوارش خوب کار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha