دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 37948

میوه‌ها و سبزی‌های تازه دارای حدود 180 نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف است و مصرف مداوم میوه فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

سلامت نیوز: میوه‌ها و سبزی‌های تازه دارای حدود 180 نوع ویتامین و ماده معدنی مختلف است و مصرف مداوم میوه فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، فروزان صالحی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: مرگ سالیانه 217 میلیون نفر در جهان با کمبود مصرف میوه و سبزی در ارتباط بوده و از هر 5 مورد سرطان های دستگاه گوارش یک مورد به علت مصرف كم میوه‌ها است.

صالحی ادامه داد: 31 درصد بیماری‌های قلبی عروقی و 11 درصد سكته‌های مغزی در جهان ناشی از مصرف كم میوه است.

وی با اشاره به این كه میوه‌ها احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند، تصریح كرد: میوه‌ها کلسترول خون را کاهش داده و افرادی كه حداقل روزی 2 تا 3 عدد میوه‌های سبز و زرد رنگ مصرف می‌كنند به مراتب سالم تر از بقیه هستند و دیرتر دچار پیری و عوارض آن می‌شوند.
 
به گفته این كارشناس تغذیه، دستگاه گوارش با مصرف میوه، قوی و ورزیده خواهد شد و سبب می‌شود كه فرد كمتر دچار سوء هاضمه شود همچنین برای فعال کردن و تقویت کردن سیستم دفاعی طبیعی بدن باید از اقسام میوه و سبزی‌های خام استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha