دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
سلامت نیوز: پزشكان بین‌المللی از تولید یك واكسن جهانی بالقوه خبر دادند كه می‌تواند با انواع مختلفی از ویرو‌س‌های آنفلوآنزا و عفونت‌های ناشی از آنها شامل نسخه به شدت واگیردار ویروس آنفلوآنزای پرندگان یا ویروس آنفلوآنزای خوكی (نوع A) مقابله كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌متخصصان انستیتو بین‌المللی واكسن (IVI) نحوه فعالیت آنتی ژنی را شناسایی كرده‌اند كه در بیشتر ویروس‌های آنفلوآنزا مشترك است و معمولا با عنوان ماتریكس پروتئین 2 یا M2 شناخته می‌شود. آنها متوجه شدند وقتی این آنتی ژن در زیر زبان قرار بگیرد می‌تواند از موش‌های آزمایشگاهی در برابر عفونت‌های آزمایشی ناشی از انواع مختلف ویروسهای آنفلوآنزا محافظت كند.

به گزارش رویترز نكته مهمتر این است كه واكسن آزمایشی تولید شده از این آنتی ژن اگر به شیوه زیرزبانی مصرف شود، سیستم ایمنی در ریه‌ها را تقویت می‌كند در حالی كه همین واكسن اگر با سرنگ تزریق شود، این تاثیر فوق العاده را نخواهد داشت.

دكتر من - كی سانگ كه سرپرستی این آزمایش را عهده دار بود، می‌گوید: واكسن زیرزبانی از M2 در ترغیب واكنش‌های ایمنی در ریه‌ها بسیار موثرتر از نوع تزریقی همین واكسن بوده و ما بی تردید در آینده برای تولید واكسن‌های جدید آنفلوآنزا این شیوه را مدنظر قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha