دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3796

دهان شویه‌ها با توجه به نوع مصرف آن، پس از مسواك و نخ دندان در جلوگیری از پوسیدگی دندانها نقش بسزایی دارند.

دكتر نرگس بارفروش پریودنتیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  افزود: حذف پلاك (جرم دندان) مهمترین هدف در پیشگیری از بیماریهای  دندانی و بقیه سلامتی دهان است.
وی درمورد كاربرد دهان شویه گفت: دهان شویه كردن با فشار در خارج  كردن ذرات غذا و تمیز كردن كامل محیط دهان موثر است، قبل از استفاده از دهان شویه در هنگام خوردن شكلات و شیرینی و هر وعده غذایی  شستن دهان با آب خالی و برای حذف پلاك چسبنده استفاده از مسواك  و نخ دندان به همراه دهان شویه در پاكیزگی دهان نقش داد.
وی ادامه داد: استفاده از دهان شویه‌های فلورایددار برای كنترل  پوسیدگی دندانی و دهان شویه‌های ضد پلاك به منظور بهبود در روند ترمیم بافت لثه بعد از درمان‌های غیرجراحی توصیه می شود.
دكتر بارفروش در مورد روش‌های استفاده از دهان شویه تصریح كرد: در ابتدا مقدار كمی از مایع دهان شویه در دهان ریخته و با فشار مایع را به  فضاهای بین دندانی وارد كنید و با تقسیم دهان(جلو، راست و چپ) با استفاده از حركت لبها، گونه ها و زبان مایع را عقب و جلو به بالا به لای دندان فرستاده و طبق دستور دهان شویه را قوت داده یا از دهان خارج  كنید.
وی در زمینه خصوصیات یك دهان شویه مناسب تأكید كرد غیرسمی بودن دهان شویه‌ها به طوریكه با بافت های دهانی آسیب نرساند دهان شویه‌ها نباید از غشا دستگاه گوارش جذب شود از خصوصیات یك دهان شویه مناسب است.
دكتر بارفروش افزود: اجزای تشكیل دهنده دهان شویه ها، شامل آب، الكل، روغن های معطر و مواد رنگ كننده، مواد معطر و روغن های ضروری، آب نعنا و شیرین كنندهای مصنوعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha