سلامت نیوز: یک آسیب شناس اجتماعی معتقد است: 65 درصد مشکلات زندگی، کار و امور اجتماعی در جامعه از گوش نکردن به همدیگر سرچشمه می‌گیرد.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه 65 درصد مشکلات در زندگی و کار و امور اجتماعی در جامعه از گوش نکردن به همدیگر سرچشمه می گیرد گفت: بر اساس پژوهش میدانی توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی بنیان علوم رفتاری، در بین اختلافات زناشویی درگیریهای فیزیکی و اختلافات هنگام خرید و فروش سوءتفاهم های رفتاری در روابط دوستی و همچنین روابط اجتماع 65 درصد مشکلات در زندگی و کار و امور اجتماعی در جامعه از گوش نکردن به همدیگر سرچشمه می گیرد و بیشتربانوان اختلافات کلامی درگیری های فزیکی خود با همسرانشان را ناشی از درست گوش نکردن آنها می دانند.

وی ادامه داد: وقتی کسی با یک فرد حرف می زند و او به کلمات گوینده دقت نکند و بر مفاهیم وی تمرکز نمی کند سپس در موقعه نتیجه گیری عبارات بدون ربط و یا ارزیابیهای خارج از موضوع ابراز می دارد درگیری کلامی آغار می شود و یا مسافری که مقصد را بیان می کند اما راننده به دلیل مشکلات فکری آن را اشتباه می شنود و همین جا مبنی یک اختلاف و در گیری آغاز می شود و یا شکایت از قیمت کالا در حالی که فروشنده از ابتدا این موضوع را اعلام کرده است اما خریدار مشغول تماشای مغاز است.

 به گفته این رفتارشناس، ضعف پایه های تحصیلی ناشی از عدم تمرکز در سر کلاس و ضعف گوش دادن درست دانش آموزان در هنگام تدریس آموزگاران است.

ابهری معتقد است: با آموزش و مهارت اجتماعی و رفتاری گوش دادن درست هنگام صحبت کردن دیگران می توان از این اختلافات جلوگیری کرده و باعث کاهش خشونت در جامعه شد.

این آسیب شناس اضافه کرد: خانواده ها و آموزگاران دوستان و همسران اولین منابع و عوامل تمرین مهارت هستند و می توانند با آموزش های خود این مهارت را در جامعه توسعه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha