سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که ارزان بودن دارو در هیچ یک از سیستم‌های سلامتی تضمین‌کننده سلامت جامعه نخواهد بود، گفت: هم‌اکنون از نظر علمی ثابت شده که قیمت پایین یکی از علت‌های سوء مصرف مردم به داروها است.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر این که نرخ قیمت دارو در هرکشوری بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت دارو، نرخ تورم است.

هم‌اکنون از نظر علمی ثابت شده که قیمت پایین یکی از علت‌های سوء مصرف مردم به داروها است

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که ارزان بودن دارو در هیچ یک از سیستم‌های سلامتی تضمین‌کننده سلامت جامعه نخواهد بود، گفت: هم‌اکنون از نظر علمی ثابت شده که قیمت پایین یکی از علت‌های سوء مصرف مردم به داروها است.

وی با اعلام این که سوء مصرف دارو عارضه‌های بسیاری دارد، افزود: مسئولان باید برای کاهش گرایش مردم به دارو به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی دقیقی را انجام دهند.

مره‌صدق خواستار قرار گرفتن تمام داروها  تحت پوشش بیمه درمانی شد و گفت: بر اساس قانون بیمار باید تنها کمتر ۲۰ درصد از هزینه دارو را پرداخت کند، این در حالی است که هم‌اکنون این میزان به ۸۰ درصد رسیده است.

این نماینده مجلس هشتم، واقعی شدن قیمت داروها را یکی از راه‌های شکوفایی شرکت‌های تولیدکننده دارو خواند و بیان کرد: در برنامه پنج توسعه مقرر شده که گام‌به‌گام میزان هزینه بیماران کاهش و بیمه این میزان را تقبل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر این که اجرای سیستم ارجاع یا پزشک خانواده، در تنظیم میزان مصرف مردم به دارو نقش به‌سزایی دارد، یاد‌آور شد: اجرای این طرح موجب می‌شود تا پزشک بر اساس سوابق و برنامه‌ریزی اقدام به تجویز دارو کند، از این‌رو از مصرف خودسرانه جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha