سلامت نیوز :معاون فنی مركز مدیریت شبكه وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای پیوستن 23 میلیون نفر جمعیت روستایی كشور به پرونده الكترونیك سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ بهانه‌ای برای توقف استقرار پرونده الكترونیك سلامت در بخش‌های شهری و روستایی وجود ندارد.

دكتر سیدرضا مظهری با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای عملیاتی پرونده الكترونیك سلامت در كشور گفت: به این منظور سامانه الكترونیكی جهت ثبت و كدبندی تمام مناطق كشور راه‌اندازی شده و مراكز و پایگاه‌های بهداشتی مناطق مختلف نیز در نرم افزار مربوطه تعریف شدند.

وی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای استقرار پرونده الكترونیك سلامت در كشور گفت: پیش از این اقدامات لازم برای استقرار پرونده الكترونیك سلامت در شهرهای زیر50 هزار نفر آغاز شده بود. از اوایل تابستان نیز آموزش‌های لازم به دانشگاه‌های علوم پزشكی ارائه شد تا بخش روستایی نیز به پرونده الكترونیك سلامت بپیوندد. بر این اساس مراحل مربوط به پیوستن 23 میلیون جمعیت روستایی به پرونده الكترونیك سلامت در حال انجام است. مظهری اظهار داشت: در این راستا تمام روستاهای كشور وارد نرم افزار مربوطه شده و اطلاعات مربوط به خانه‌های بهداشت و اطلاعات شناسنامه‌ای افراد روستایی در حال ورود به سیستم است. در برخی از روستاها حتی سرشماری افراد نیز آغاز شده است. سوپروایزرها نیز در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها تعریف شده‌اند به این ترتیب كه حدود 450 سوپروایزر شهرستان و
45 سوپروایزر در دانشگاه‌های علوم پزشكی سیستم را به صورت نیمه متمركز مدیریت می‌كنند. وزارت بهداشت نیز بر فعالیت این مراكز نظارت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha