سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 38015
سلامت نیوز :مرکز کنترل بین‌المللی زندان‌ها (IPO) اعلام کرد که کشور فرانسه به دلیل عدم رسیدگ یبه وضع زندانیانش مورد انتقاد شدید مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.
(IPO) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام داشت که این کشور بالا‌ترین نرخ خودکشی‌ها میان کشورهای غربی را داراست.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پرس‌تی‌وی، حدود ۶۸ هزار نفر در فرانسه زندانی هستند، این تعداد بالا‌ترین جمعیت زندانی در اروپا است. سال گذشته بیش از یک‌صد زندانی در فرانسه دست به خودکشی زدند.
در این گزارش همچنین آمده است که در برخی زندان‌های فرانسه ۶ نفر در یک سلول زندانی هستند. این گزارش همچنین به وضعیت نظافت سلول‌ها و سرویس‌های بهداشتی زندان اشاره کرده و آن را نامناسب ارزیابی کرده است.
«گابریل موسکا» یک مقام (IPO) اعلام کرد که برخی از زندانبانان فرانسوی خودشان جنایتکار هستند چرا که خودشان هم به قوانین احترام نمی‌گذارند و حقوق زندانیان را نیز نادیده می‌گیرند.
طبق این گزارش ۲۰ درصد زندانیان فرانسه از مشکلات روانی رنج می‌برند و ۳۳ درصد آن‌ها به مواد مخدر اعتیاد دارند.
انتشار گزارش اخیر سازمان نظارت بین‌المللی بر زندان‌ها در حالی صورت می‌گیرد که کمیسر حقوق بشر شورای اروپا نیز پیش‌تر ضمن انتقاد شدید از شرایط بسیار ناگوار این زندان‌ها، موارد بی‌شمار خودکشی زندانی‌ها را از جمله علائم ضعف ساختاری سیستم اداره زندان‌های این کشور دانسته است.
نرخ حبس در فرانسه نسبت به میانگین جهانی بالا نیست، اما از زمانی که «نیکولاس سارکوزی» وزیر داخله کشور بود مجازاتهای شدیدی برای جنایات کوچک اعمال می‌شود.
تمام مطالعات نشان می‌دهند که زندان اثر معکوس در رفتار زندانیان دارد و آن‌ها پس از آزادی به تکرار جنایت می‌پردازند.
محققان اعلام داشتند نیمی از زندانیان کوتاه‌مدت، کسانی هستند که به صورت غیرفانونی به فرانسه مهاجرت کرده‌اند، و ۷۰ درصد زندانیان بلندمدت از اقوام عرب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha