سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 38028
سلامت نیوز : به نظر می رسد که بهبودهای قابل توجهی برای زایمان انجام شود که در آن اندازه جنین بررسی شده و میزان سهولت زایمان نیز تعیین می‌شود.

محققان اعلام کردند: نوع جدیدی از شبیه‌سازی رایانه‌یی می‌تواند سخت یا آسان بودن زایمان یک زن باردار را پیش‌بینی کند.
محققان با استفاده از مدل‌سازی سه بعدی، نرم‌افزاری طراحی كرده‌اند که میزان احتمال زایمان زودرس و نیز زایمان سخت را برای مادران باردار پیش‌بینی می‌کند.

مسیر خروج جنین در رحم منحنی است که بیش از اندازه سر جنین باز نمی‌شود؛ این بدان معنی است که جنین باید از این مسیر حرکت کرده و با برخی حرکات خاص بیرون بیاید؛ به طور مثال اگر سر، به طور نادرست و به شیوه غلط بچرخد، منجر به زایمان سخت می‌شود.

محققان فرانسوی كه این نرم‌افزار را طراحی كرده‌اند از آن برای پردازش ام آر آی 24 زن استفاده كردند. این نرم‌افزار، اقدام به مدل‌سازی سه بعدی لگن كرده و همچنین 72 نمودار ممکن از سر جنین در درون مسیر زایمان را نشان می‌دهد.

دكتر اولیور اسمی، از دانشگاه سود پاریس می‌گوید: با این نرم‌افزار احتمالا بسیاری از زایمان‌های سزارین قبل از رسیدن به حالت اورژانس و یا استفاده از وسایل سخت برای خارج کردن جنین پیش‌بینی و حذف می‌شود.

به گفته وی، نتایج این شبیه‌سازی بسیار درست است و به نظر می رسد که بهبودهای قابل توجهی برای زایمان انجام شود که در آن اندازه جنین بررسی شده و میزان سهولت زایمان نیز تعیین می‌شود.

این پژوهش در کنفرانس سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha