عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس عملكرد وزارت بهداشت در برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای را ضعیف ارزیابی و تاكید كرد: تاسف‌بارتر فروش و تبلیغ این مواد آرایشی در برخی از داروخانه‌های كشور است لذا وزارت بهداشت باید قو‌ی‌تر وارد میدان عمل شود.

برخورد ضعیف وزارت بهداشت با تبلیغات ماهواره ای
سلامت نیوز: عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس عملكرد وزارت بهداشت در برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای را ضعیف ارزیابی و تاكید كرد: تاسف‌بارتر فروش و تبلیغ این مواد آرایشی در برخی از داروخانه‌های كشور است لذا وزارت بهداشت باید قو‌ی‌تر وارد میدان عمل شود.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ضمن هشدار در رابطه با گسترش استفاده از داروها و مواد آرایشی كه توسط شبكه‌های مختلف و متعدد ماهواره تبلیغ می‌شود، تصریح كرد: به دلیل گسترش این پدیده آسیب‌زا كمیسیون بهداشت و درمان با دعوت از مسوولان وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و مخابرات اعتراض خود را به این موضوع اعلام كرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تبلیغ داروها، تجهیزات پزشكی و مواد آرایشی غیرمجاز باعث مشكلات فراوانی برای سلامت افراد شده است، اما هیچ نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد، اگرچه داروها و تجهیزاتی كه توسط این شبكه‌ها تبلیغ می‌شود واقعا علمی و مناسب نیست و مضرات فراوانی دارد، از آنجاكه وظیفه و تكلیف وزارت بهداشت تامین سلامت آحاد جامعه است، لذا هر موردی كه سلامت كشور را تهدید كند وزارت بهداشت باید خط مقدم برخورد با آن باشد هر چند كه این یك كار گروهی و نیازمند همكاری تمام دستگاه‌های ذیربط است.

نایب رییس كمیسیون بهداشت افزود: برای نمونه مخابرات باید با ردیابی شماره‌هایی كه از طریق این شبكه‌ها برای تبلیغات استفاده می‌شود به عوامل اصلی پخش دست یابد و آنها را به وزارت بهداشت و محاكم قضایی معرفی كند. وزارت ارشاد، صدا و سیما و رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی كنند اما در راس این موضوع وزارت بهداشت قرار دارد، لذا قرار شد آنها این موضوع را به جد دنبال كنند و با ورود به موضوع اگر خلاء قانونی وجود دارد با شناسایی آن‌ها لایحه یا طرحی به مجلس ارایه كنند تا برای رفع آنها به وزارت بهداشت كمك كنیم كه شاهد این‌گونه تبلیغات و صدمات جبران‌ناپذیر نباشیم.

رضایی در ادامه اظهار كرد: البته زمان زیادی از جلسه مذكور سپری می‌شود لذا به نظر می‌رسد كمیته‌ای كه قرار بود شكل گیرد و این موضوع را به جد دنبال كند هنوز اقدامی انجام نداده‌ است، چراكه هنوز نتیجه‌ای در این خصوص به كمیسیون ارایه نشده اگرچه قرار بود مسوولان مربوطه حاضر در جلساتی با همكاری یكدیگر، هماهنگ و با تقسیم وظایف به دنبال ساماندهی و برخورد با این تبلیغات رسانه‌ای باشند.

عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان در خاتمه خاطرنشان كرد: انتظار داشتیم وزارت بهداشت برخورد جدی‌تری با این پدیده داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha