سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
سلامت نیوز: پسری كه به سبك فیلم‌های وسترن آمریكایی با تفنگ بادی با دوستانش شوخی كرد و باعث كورشدن چشم یكی از آنها شد، با درخواست قصاص چشم از سوی شاكی پای میز محاكمه رفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق، 12 فروردین امسال پرستاران بیمارستانی در كرج خبر دادند پسربچه‌ای به نام محمد یك چشم خود را از دست داده ‌است. ماموران زمانی در محل حاضر شدند كه محمد از بیهوشی خارج شده بود. او ادعا كرد دوستش علی وی را مورد اصابت گلوله تفنگ بادی قرار داده ‌است.
این نوجوان گفت: من و بچه‌ها در خیابان داشتیم بازی می‌كردیم كه علی آمد و تفنگی در دستش بود. او مثل فیلم‌های سینمایی سلاح را به سمت ما گرفت و گفت دست‌ها بالا بعد شلیك كرد و من بعد از آن متوجه چیزی نشدم. پلیس با توجه به گفته‌های این نوجوان، علی -پسر 16‌ساله – را بازداشت كرد. او اتهامش را پذیرفت و گفت شلیك من باعث كور شدن محمد شد اما نمی‌خواستم این كار را بكنم و آن ماجرا یك شوخی بود.

تحقیقات از این دو نوجوان تكمیل و پرونده با صدور كیفرخواست برای محاكمه به شعبه اول دادگاه كیفری‌استان البرز نزد قاضی رنجبر رییس دادگاه و چهار قاضی مستشار (مینایی، سهرابی، اصف‌الحسینی و بصیرنیا) فرستاده و روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان البرز در جایگاه حاضر شد و برای علی درخواست صدور مجازات قانونی كرد. او گفت: براساس تحقیقاتی كه ما انجام دادیم علی با برداشتن تفنگ ساچمه‌ای از خانه بیرون رفت و قصد داشت برای دوستانش قدرت‌نمایی كند كه این اتفاق رخ داد. علی تفنگ ساچمه‌ای را به سمت محمد نشانه رفت و درست چشمش را هدف گرفت. ما تحقیقات زیادی در این خصوص انجام دادیم و متهم خودش هم به جرم ارتكابی اعتراف كرده ‌است. صحنه حادثه بازسازی شده و مقرون به واقع ‌است ضمن اینكه شاهدان هم در این خصوص شهادت داده‌اند، بنابراین با توجه به اینكه مدارك كافی در پرونده وجود دارد به عنوان نماینده دادستان درخواست مجازات برای متهم را دارم. سپس محمد نوجوان 12ساله در جایگاه حاضر شد. او گفت: وقتی علی از خانه بیرون آمد به ما گفت هر كس بماند او را می‌زنم بچه‌ها زیاد بودند. همه فرار كردند اما من ماندم و او یكدفعه به سمتم شلیك كرد و من دیگر متوجه چیزی نشدم.

 وقتی به‌هوش آمدم، دیدیم در بیمارستان هستم و چشم چپم جایی را نمی‌بیند. اصلا باورم نمی‌شد كور شده‌ام و هنوز هم كه ماه‌ها از این حادثه گذشته، نمی‌توانم این حادثه را فراموش كنم و برای متهم درخواست مجازات دارم. در ادامه مادر محمد در جایگاه حاضر شد و با توجه به اینكه پسرش هنوز به سن قانونی نرسیده بود، به عنوان قیم قانونی او درخواست كرد عامل كور شدن پسرش، قصاص شود. او گفت: محمد یك پسربچه‌ است و از دست دادن چشمش سرنوشت او را تحت تاثیر قرار داده‌ و پسرم دیگر نمی‌تواند مثل سابق زندگی كند. او می‌توانست آدم خیلی موفقی شود و حالا كه علی با رفتارش باعث تغییر سرنوشت پسرم شده، من درخواست صدور قصاص برای او را دارم تا متوجه شود چه بر سر پسرم آورده است. سپس علی به جایگاه فراخوانده شد. او گفت: من اتهامم را قبول دارم و از اینكه باعث شدم محمد كور شود، معذرت می‌خواهم. آن روز من تفنگ ساچمه‌ای پدرم را برداشتم و بیرون آمدم. می‌خواستم گنجشك شكار كنم و پیش دوستانم كم نیاورم و بگویم چقدر قوی هستم. به بچه‌ها گفتم تفنگ دارم و حالا می‌بینید چه می‌كنم اصلا نمی‌خواستم آنها را بترسانم، بلد هم نبودم ماشه را بچكانم بچه‌ها خودشان ترسیدند و فرار كردند، من هم می‌خواستم وقتی گنجشك را زدم، جسدش را به دوستانم نشان دهم و احساس غرور كنم اما نمی‌دانم چه شد كه این اتفاق افتاد من می‌خواستم به سمت بالا شلیك كنم اما هول كردم و دستم لرزید. از محمد و مادرش عذرخواهی می‌كنم و درخواست دارم مرا ببخشند. ما با هم همسایه‌ هستیم و من با محمد هیچ‌مشكلی هم نداشتم و ندارم. او دوست من بود. قصاص چشم من مشكلی را برای محمد حل نمی‌كند. درخواست دارم پیشنهاد دیگری را برای حل این مشكل بدهد. در این هنگام قاضی رنجبر پایان جلسه اول محاكمه را اعلام و ادامه رسیدگی به پرونده را به بعد موكول كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha