دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3805

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی، پرستاران را آسیب پذیرترین قشر جامعه پزشکی دانست و تصریح کرد: برخی از پرستاران در بخشهایی مشغول به کار هستند که دچار آسیب های جسمی و روحی می شوند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر، افزود: پرستاران تنها گروه از کارمندان دولت هستند که باید سر ساعت در محل کار حاضر شده و در پایان ساعت کار، محل کار خود را ترک کنند.

وی با اشاره به 8 ساعت فعالیت و کار مداوم پرستاران، تاکید کرد: این افراد بیشترین ارتباط را با بیماران دارند و از این جهت، متحمل سختی ها و ناملایمات فراوانی می شوند که با توجه به حقوق اندک و ناچیزی که دریافت می کنند، از حقوق واقعی خود محرومند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی در خصوص حضور پرستاران عمومی در بخشهای ویژه بیمارستانی و تبعاتی که این وضعیت به همراه دارد، گفت: گذراندن دوره های آموزشی مستلزم افزایش حقوق است، در صورتی که چنین موضوعی در قانون وزارت بهداشت تعریف نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق پرستار بخش ویژه و عادی تفاوتی ندارد ، مگر دارای مدرک تحصیلی بالاتری باشد. در صورتی که اگر قرار است یک پرستار در بخش ویژه مشغول به کار شود، باید از مزایای سختی کار نیز برخوردار شود.

خسرونیا، حقوق دریافتی پرستاران را بین 150 تا 350 هزار تومان عنوان کرد و افزود: دریافت حقوق 350 هزار تومانی شامل پرستارانی است که 30 سال خدمت کرده اند و در این سالها، رنج و مشقت فراوانی را پشت سر گذارده اند
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha