سلامت نیوز: قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت طبق قانون اختیاری برای برخورد قضایی با مراکز آلوده کننده هوا ندارد و عمدتاً در این زمینه نقش هشدار دهنده و پیشگیری کننده قائل شده‌اند.

محمد شریعتی در گفت و گو با فارس، افزود: وزارت بهداشت به عنوان مدعی سلامت مردم می‌تواند قسمت‌ها و دستگاه‌های مختلف را که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد مورد اعتراض قرار دهد و در زمینه آلودگی هوا هم ما این حق را برای وزارت بهداشت قائلیم که به عنوان وکیل مردم آلوده کنندگان هوا را که موجب آسیب به سلامت مردم می‌شوند مورد اعتراض قرار دهیم.

وی ادامه داد: با این وجود قانون در برخی موارد از جمله آلودگی هوا اختیار لازم به وزارت بهداشت داده نشده است به عنوان مثال در مورد تهیه و توزیع مواد غذایی مطابق ماده ۱۳ مواد خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت این اختیار را دارد که مغازه ها و مراکزی که مواد غذایی آلوده می‌فروشند را رأساً تعطیل کند.

وی گفت: ولی در برخی جاها مانند مراکز و منابع آلوده کننده هوا این اختیار به وزارت بهداشت داده نشده است.

وی تأکید کرد: قانون دست وزارت بهداشت را برای برخورد قضایی با آلوده کنندگان هوا بازنگذاشته است و صراحتی که در قانون برای اختیار وزارت بهداشت در برخورد با مواد غذایی آلوده وجود دارد در مورد آلوده کنندگان هوا وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha