معاون سازمان بیمه خدمات درمانی اعلام كرد: شورای عالی بیمه افزایش 13 درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی را تصویب كرد و برای تأیید و تصویب نهایی به دولت فرستاد.

حسین بانك‌ در گفت‌و‌گو با فارس‌ ‌افزود: شورای عالی بیمه شنبه گذشته تشكیل جلسه داد و در این جلسه مصوب شد كه تعرفه‌های خدمات پزشكی در سال 86 نسبت به تعرفه‌های سال گذشته به طور میانگین 13 درصد افزایش یابد.
وی افزود: گر چه این افزایش با توجه به افزایش نیافتن سرانه درمان در صندوق‌های بیمه مختلف هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گر را افزایش می‌دهد ولی سازمان‌های بیمه‌گر به ناچار برای حل مسئله تعرفه‌های پزشكی این افزایش را پذیرفتند.
بانك گفت: با این وجود هنوز مسئله سرانه درمان در صندوق‌های بیمه‌ای مختلف حل نشده است و بر اساس قانون بودجه امسال فقط با افزایش سرانه درمان در صندوق كاركنان دولت مواجهیم كه سرانه درمان در این صندوق حدود 4800 تومان است كه حدود 25 درصد نسبت به سرانه 3900 تومانی سال گذشته بیش‌تر است.
وی افزود: سرانه درمان در صندوق‌های دیگر بیمه‌ای، نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و ما با تصویب شورای عالی بیمه سرانه 4500 تومانی این صندوق‌ها را به دولت پیشنهاد داده‌ایم تا دولت به نحوی اعتبار لازم را برای اصلاح موجودی این صندوق‌ها اختصاص دهد.
معاون بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی اضافه كرد: افزایش 13 درصدی تعرفه‌های خدمات پزشكی تأثیر چندانی در سهم پرداختی مردم از هزینه‌های سلامت ندارد ضمن این‌كه با توجه به افزایشی كه قانون بودجه برای افزایش درآمد اختصاصی بیمارستان‌های دولتی دیده است با این تعرفه بیمارستان‌های دولتی با كسر بودجه مواجه می‌شوند. بر این اساس بهتر است وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی برای حل این مسئله فكری كنند ولی به نظر می‌رسد دولت امسال تمایل چندانی برای ارایه متمم بودجه به مجلس ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha