سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 38069
سلامت نیوز: رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا از پایان طرح بررسی وضعیت باروری زنان20 الی40 ساله کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا، دکتر محمدمهدی آخوندی رییس این پژوهشگاه ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور توسط پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا و با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی در 30 استان کشور اجرا شد و طی آن، فراوانی ناباروری و علل مرتبط با آن و شاخص های مرتبط با باروری درخانم های 20 الی 40 ساله مورد بررسی قرار گرفت. این طرح اولین مطالعه کشوری در حوزه علوم پزشکی است که در جهاددانشگاهی انجام می گیرد.

وی با اشاره به این که این طرح با هدف انجام یک مطالعه ملی مطابق با اصول علمی تحقیق، زیر نظر استاد دکتر کاظم محمد، متخصص آمار زیستی انجام شد، افزود: دبیرخانه طرح مطالعه باروری در حال حاضر در حال بررسی آماری داده ها هستند و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گفته رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی- ابن سینا برای انجام این طرح، که دو سال طول کشید، کلیه واحدها و مراکز افکارسنجی جهاددانشگاهی سراسر کشور، مشارکت فعال داشتند. گفتنی است که یکی از یافته های ارزشمند این پروژه ملی، دستیابی به شیوع واقعی میزان ناباروری در کشور است که اهمیت ویژه ای برای برنامه ریزیهای کلان بهداشتی و درمانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha