سلامت نیوز: مدیر جمعیت تولد دوباره با اشاره به اینکه برخی کمپ‌های غیر مجاز، دانش‌آموزان معتاد را برای درمان پذیرش می‌کنند، گفت: این کار بر خلاف قوانین و مقررات است و هیچ کمپی حق پذیرش افراد زیر 19 سال را ندارد.

عباس دیلمی‌زاده در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به سیاست‌های جدید سازمان بهزیستی جهت توسعه کمپ‌های مجاز در کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر تعداد کمپ‌های مجاز رو به افزایش است و نظارت کاملی بر روند اجرای اقدامات در این کمپ‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در کمپ‌های درمانی معتادان، دانش‌آموزان معتاد نیز درمان می‌شوند، تأکید کرد:‌ بر اساس قوانین و مقررات هیچ کمپی حق پذیرش افراد زیر 19 سال را ندارد اما متأسفانه برخی کمپ‌های غیر مجاز، دانش‌آموزان معتاد را برای درمان پذیرش می‌کنند.

دیلمی‌زاده ادامه داد: پذیرش دانش‌آموزان معتاد در حالی صورت می‌گیرد که این افراد در حال تحصیل هستند؛ امیدواریم دستگاه‌های نظارتی با کمپ‌های غیرمجازی که دانش‌آموزان معتاد را پذیرش می‌کنند، به طور ویژه برخورد کنند.

مدیر جمعیت تولد دوباره تصریح کرد: افزایش کمپ‌های ویژه زنان معتاد با جدیت کامل از سوی جمعیت تولد دوباره پیگیری می‌شود و بنا داریم تا پایان سال کمپ‌های ویژه زنان معتاد را در بخش مواد صنعتی از جمله شیشه افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون در تهران یک کمپ‌ ویژه زنان دایر است که این کمپ تمامی زنان معتاد از جمله‌ آنهایی که اعتیاد به مواد مخدر و مواد صنعتی دارند را نگهداری و درمان می‌کند.

دیلمی‌زاده افزود: بنا داریم با الگوسازی و ایجاد اماکن خاص فضای خوبی را برای درمان و بهبود معتادان زن و مرد فراهم کنیم که در همین راستا طی سال جاری اقدامات خوبی انجام گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha