چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 38099
سلامت نیوز: هر رفتاری با تقویت، پایدار می‌شود بنابراین بعضی از رفتارهای نامطلوب كودك اگر نادیده گرفته شوند، تقویت نشده و تكرار نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، زهرا افسری كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت اظهار داشت: برخی از كودكان با نشان دادن برخی از رفتارها از جمله گریه كردن، جیغ زدن، پا بر زمین كوبیدن یا پافشاری بر انجام كاری كه والدین موافق آن نیستند سعی بر جلب توجه از سوی والدین می‌كنند كه باید از سوی آن‌ها نادیده گرفته شود.
 
وی افزود: هركدام از این موارد وقتی برای نخستین بار بروز داده می‌شوند، اگرهیچ گونه عكس‌العملی از اطرافیان دریافت نشود، تقویت نشده و تكرار نمی‌شود.

افسری با اشاره به این كه روش نادیده گرفتن، یكی از اصول مهم فرزندپروری است، گفت: این روش دارای چند مرحله است و در این راستا والدین باید از هر گونه تماس فیزیكی مانند زدن روی دست كودك، لبخند زدن یا لب گزیدن خودداری كرده همچنین از هرگونه تماس چشمی به دلیل اینكه كودك حرف ناشایستی برای اولین بار از دهانش خارج شده، به او چشم غره نروند و از هرگونه ارتباط كلامی نیز بپرهیزند.

كارشناس ادراه سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: معمولا روش نادیده گرفتن برای رفتارهای نامطلوبی كه در مراحل اولیه هستند، استفاده می‌شوند و در مورد كارهایی كه خطرناك هستند، مانند بازی كردن با وسایل تیز مثل چاقو این راهكار مناسب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha