سلامت نیوز :وزیر آموزش و پرورش با اعلام این که با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساختار محتوای نظام تعلیم و تربیت تغییراتی ایجاد می‌شود، گفت: رتبه‌بندی معلمان همانند اساتید دانشگاه از اتفاقات مهم و مثبت سند تحول بنیادین است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی هشت ماه در صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و هفت ماه در صحن کمیسیون سه‌جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با همکاری رئیس جمهور امروز این سند با این محتوا به نتیجه رسید.
وی در مورد مفاد موجود در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تأکید کرد: جایگاه مدرسه بحث بسیار ویژه‌ای در چشم‌انداز 1404 است و اولویت‌های مجتمع‌ها و استمرار تربیت از ویژگی‌های منحصر به فرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. به گفته وی، مبانی دینی، توجه به قرآن، توجه به نماز، رابطه دانش‌آموز با خدا و ائمه اطهار از ویژگی‌های دیگر مهم این سند است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های تعیین‌کننده در این سند، توجه به اهداف تعلیم و تربیت، تفکرمحور کردن دانش‌آموزان، خلاقیت و نوآوری، نگاه به دانش‌آموز، نگاه به معلم، نگاه به نظام تعلیم و تربیت است. وزیر آموزش و پرورش در مورد توجه به جایگاه خانواده در این سند اشاره کرد و گفت: در این سند خانواده به عنوان شریک اصلی و مهم نظام تعلیم و تربیت دیده شده که علاوه بر رابطه تعاملی با مدرسه و یکی از بنیان‌های اصلی تربیت باید به عنوان شریک نظام تعلیم و تربیت نیز در نظر گرفته شود. حاجی بابایی اظهار داشت: متناسب‌‌سازی ساعات درسی روزها و کتب دانش‌آموزان نیز از موارد دیگری است که در سند تحول مورد توجه قرار گرفته و همچنین نگاه به سند درس ملی به عنوان یکی از اسناد ذیل این سند که نقشه راه کلاس، مدرسه و ارزشیابی را تعیین می‌کند از مباحث دیگری است که مورد تأکید قرار گرفته است. به گفته وی، آموزش و پرورش در این سند به عنوان مهم‌ترین نهاد مولد سرمایه اجتماعی و نهاد حاکمیتی تعریف شده و هیچ نکته‌ای را امروز در این وزارتخانه نمی‌یابیم که در سند مورد توجه قرار نگرفته باشد.

وی افزود با اجرای این سند، تحول بنیادین در تمام زوایای آموزش و پرورش مشاهده و با حمایت همه‌جانبه دولت به سمت اجرایی شدن خواهد رفت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین در طول دو سال گذشته با تأکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تدوین شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این سند مهم را نهایی کرد و امروز رونمایی شد. به گفته حاجی بابایی، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ترسیم چشم‌انداز نظام تعلیم و تربیت در افق 1404 است، راهکارهای زیادی برای این نظام تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha