سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: «جلوگیری از هم‌پوشانی و موازی کاری نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد این امر در رفتار و عملکرد ما نمایان است. حضور فعال، گسترده و با جوشش، تلاش و بدون خستگی نشان دهنده این است که ما عزم داریم به مسئولیت خود عمل کنیم.»

به گزارش سینانیوز، در نشستی که صبح امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد وزیر بهداشت با بیان این مطلب که مسئله سلامت انسان همه جانبه است و اهمیت وافری دارد گفت: «رسیدن به اهداف سلامت به جز با یک برنامه عملیاتی منسجم امکان پذیر نیست.»
وزیر بهداشت تاکید کرد: «برنامه‌ریزی عملیاتی تکلیف ما در برنامه پنجم است بعد از ۳ سال بودجه‌ها باید به صورت عملیاتی باشد که امسال به همت مدیران به خصوص شورای سیاست‌گذاری و معاون توسعه پیشرفت کرده است.»
وزیر بهداشت تاکید کرد: «نقشه جامع علمی کشور نهایی شده است و نقشه تحول نظام سلامت در یکی دو هفته اخیر عملی می‌شود. برنامه توسعه پنجم یک برنامه ۵ ساله است که به ما کمک می‌کند تا در سایر برنامه‌ها جدی‌تر عمل کنیم.»
وی گفت: «برنامه‌های ما متضاد با هم نیست و همه دارند در یک جهت حرکت می‌کنند. نقشه جامع علمی در واقع چشم‌اندازی بر سیستم سیاست‌های موجود است. شورای مصلحت نظام نشان می‌دهد که حرکت‌های ما هم‌سو با نظام پیش رفته است. پیگیری وزارت بهداشت با یک چهارچوب اساسی در حال پیشروی و اثر آن در دانشگاه‌ها نمایانگر است. در واقع این نقشه باید ترجمان خوبی داشته باشد تا در فضای دانشگاه‌ها قابل بیان باشد. ما توانستیم به عنوان یک وزارتخانه پیشرو برنامه خوبی را به مرکز نظارت راهبردی ریاست جمهوری تحویل دهیم.»
وی گفت: «برنامه‌ای که به مرکز ریاست جمهوری تحویل داده شد بسیار منسجم و همه‌جانبه بود تا جایی که به پیشنهاد دولت گزارش وزارت بهداشت الگویی برای سایر نهاد‌ها شد.»
وزیر بهداشت با تاکید بر حرکت‌های بین بخشی در وزارت خانه گفت: «همکاری و هماهنگی بین بخشی با سایر وزارت‌خانه​ها و نهاد‌ها زمانی عملی می‌شود که چنین همکاری نیز در داخل وزارتخانه وجود داشته باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha