سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خرید از مراکز رسمی و قانونی را بهترین راه برای پیشگیری از بروز خطرات ناشی از استفاده از مواد آرایشی خواند و گفت: متأسفانه هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد محصول‌های آرایشی و بهداشتی تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که  تبلیغات مواد آرایشی و بهداشتی از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای، تبلیغات کاذب است، افزود: تنها هدف این تبلیغات انحراف جامعه از مسیر ایده‌آل است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که استفاده از مواد آرایشی تبلیغ شده در شبکه‌های ماهواره‌ای، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: هم‌اکنون حدود ۷۰ درصد این محصول‌های از کیفیت مطلوب برخوردار نیست.

وی عملکرد وزارت بهداشت درباره جلوگیری از فروش مواد آرایش و بهداشتی غیرمجاز را مثبت ارزیابی کرد و یاد‌آور شد: وزارت بهداشت می‌تواند با افزایش میزان بازرسی و نظارت خود، فروش این‌گونه محصول‌ها را به‌ حداقل برساند.

این نماینده مجلس هشتم، با اعلام این که کنترل و جلوگیری از مواد آرایشی غیرمجاز باید به صورت قانون بشود، بیان کرد: قانونی شدن این کار موجب کاهش میزان ورود این محصول‌های به داخل کشور می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خرید از مراکز رسمی و قانونی را بهترین راه برای پیشگیری از بروز خطرات ناشی از استفاده از مواد آرایشی خواند و گفت: مردم با خرید از مراکز دارای مجوز از وزارت بهداشت می‌توانند از نفوذ محصول‌های آرایشی شبکه‌های ماهواره‌ای جلوگیری کنند.

بر اساس یک تحقیقات میدانی مختصر که در میان خانم‌های ایرانی در تهران و مراکز شش استان بزرگ کشور انجام شده ، نشان می‌دهد که گروه خانم‌های شهرنشین بین ۱۵ تا ۴۵ سال که بر اساس تخمین مرکز آمار ایران جمعیت شان در سال ۱۳۸۹ در حدود چهارده میلیون نفر است، به طور میانگین ماهیانه ۱۲ هزار تومان برای لوازم آرایشی خود مصرف می کنند که در این صورت می توان تخمین زد که مقدار مصرف کل سالیانه برابر با ۲/۱ میلیارد دلار خواهد بود.

بر اساس گزارش فوق درمیان کشورهای این منطقه، ایران با ۲/۱ میلیارد دلار درفاصله کمی بعد از عربستان با ۲/۲ میلیارد دلار و در رده هفتم مصرف در دنیا قرار دارد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha