سلامت نیوز: این روانپزشک با بیان اینكه افسردگی بیماری با زمینه ژنتیکی است، ادامه داد: ژنتیك و عوامل محیطی شامل شرایط اقتصادی ضعیف و یا مرگ یکی از والدین یا اعضاء خانواده از مهمترین علل بروز عارضه افسردگی است.

یك روانپزشک گفت: همانطور كه اعتقادات مذهبی می‌تواند عاملی در کاهش بروز افسردگی افراد باشد، حمایت معنوی، اطمینان و امید به یک نیروی مافوق طبیعی كه می‌توان به آن تکیه کرد سبب کاهش افسردگی در افراد می‌شود.

دکتر آرزو کیانی در گفت ‌وگو با ایسنا، افزود: افسردگی معمولاً با علائم جسمانی از جمله کاهش وزن، عدم لذت جنسی، کاهش کارکرد ذهنی و بی‌علاقگی به امور همراه است که در دوره پس از زایمان شایع‌تر است.

این روانپزشک با بیان اینكه افسردگی بیماری با زمینه ژنتیکی است، ادامه داد: ژنتیك و عوامل محیطی شامل شرایط اقتصادی ضعیف و یا مرگ یکی از والدین یا اعضاء خانواده از مهمترین علل بروز عارضه افسردگی است.

كیانی با بیان اینكه شیوع افسردگی در زنان بیش از مردان است، گفت:حدود25 درصد بانوان و 12درصد مردان به افسردگی دچار هستند.

وی با بیان اینكه نشانه‌های بیماری افسردگی غالباً در مدت دوهفته بروز می‌كند، اظهار کرد: اعتیاد همراه و یا حتی پیش‌روی این بیماری است و معمولاً افراد معتاد و یا کسانی که از دخانیات استفاده می‌کنند اکثراً به افسردگی زودرس دچار می‌شوند.

این روانپزشک با بیان اینکه افسردگی با سفر و یا گردش درمان‌پذیر نیست، افزود: این عارضه را باید مانند سایر بیماری‌ها مهم شمرد و در درمان آن از روانشناس و سایر روش‌های درمانی استفاده کرد.

به گفته کیانی، آموزش و آگاهی دادن به مردم بهترین و یا مهمترین راه حل درمان افسردگی است.

این روانپزشك در پایان یادآور شد: سرخوردگی شغلی به علت روند کلی کاری یا تکرار در آن نیز می‌تواند به بروز افسردگی منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha