چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 38135

پزشكان در یك مطالعه جدید از امكان تولید داروهای تازه و مفیدی خبر دادند كه می‌توانند مقدار كلسترول بد یا خطرناك را در خون كاهش دهند و استفاده هدفمندتر از آنها به زودی محقق خواهد شد.

سلامت نیوز: پزشكان در یك مطالعه جدید از امكان تولید داروهای تازه و مفیدی خبر دادند كه می‌توانند مقدار كلسترول بد یا خطرناك را در خون كاهش دهند و استفاده هدفمندتر از آنها به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه لیسستر و دانشگاه كالیفرنیا در لوس آنجلس مدارك مربوط به تولید دو داروی جدید را ارائه كرده‌اند كه این داروها می توانند برای پایین آوردن كلسترول بد مانند یك كاتالیزور یا تسریع كننده فرآیند، عمل كنند و در نتیجه سرعت كاهش كلسترول بد خون را افزایش دهند.

به گفته پزشكان، كلسترول بد با بروز مشكلات و بیماریهایی چون گرفتگی عروق، امراض قلبی و سكته مغزی ارتباط مستقیم دارد.

به نوشته روزنامه لوس آنجلس تایمز، در این مطالعه متخصصان آنزیمی موسوم به IDOL ‌را شناسایی كرده‌اند كه در تنظیم مقدار گیرنده‌های LDL در كبد نقش حیاتی ایفا می‌كند. سلولهای كبدی در واقع گیرنده‌های LDL را تولید می‌كنند. این گیرنده‌ها به كلسترول بد پیوند می‌خورند و آن را از خون خارج می‌كنند كه نتیجه آن پایین آمدن سطح كلسترول بد خون است.

پزشكان امیدوار هستند با شناسایی این آنزیم و نحوه فعالیت آن به زودی به داروهای جدیدی برای پایین آوردن كلسترول بد خون دست پیدا كنند.

شرح این مطالعه در نشریه «ژن‌ها و پیشرفت در دستاوردهای آكادمی ملی علوم آمریكا» ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha