چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 38146
سلامت نیوز: شاید خواندن این خبر ترسناك به‌نظر بیاید اما حقیقت این است كه یك چهارم مسافران وسایل عمومی باكتری‌هایی از مدفوع خود را در دست‌شان دارند.

شاید خواندن این خبر ترسناك به‌نظر بیاید اما حقیقت این است كه یك چهارم مسافران وسایل عمومی باكتری‌هایی از مدفوع خود را در دست‌شان دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها محققان مدرسه بهداشت و پزشكی لندن مطالعات گسترده‌ای را روی افرادی كه از اتوبوس، مترو و قطار استفاده می‌كردند، انجام دادند و به نتایج عجیبی دست پیدا كردند. آن‌ها متوجه شدند وضعیت بهداشت در بین تعدادی از مسافران وسایل عمومی به‌خصوص در میان آقایان چندان مناسب نیست و همین عامل می‌تواند زمینه را برای انتقال بسیاری از بیماری‌‌ها فراهم كند. این بررسی‌ها نشان می‌دهد، بعضی از مردم بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی دستان خود را به‌خوبی نمی‌شویند و بعضی از باكتری‌های خطرناك را با خود به داخل وسایل عمومی حمل می‌كنند.

جالب اینجاست كه دستان كارگران از لحاظ داشتن عوامل بیماری‌زا و باكتری‌ها تمیزتر از دیگر حرفه‌ها مانند دانش‌آموزان و دانشجویان و افراد بازنشسته یا بیكار است. یكی از كارشناسان در این‌باره گفت: «انجام این تحقیقات به‌شدت ما را شگفت‌زده كرد. ما انتظار داشتیم وضعیت بهداشت بسیار بهتر از چیزی باشد كه ما تصور می‌كردیم. به این ترتیب باید گفت، اگر فردی به اسهال مبتلا بوده و حتی برای مدت كوتاهی از مترو یا اتوبوس استفاده كرده، خطر ابتلا به میزان بسیار زیادی دیگر مسافران را نیز تهدید می‌كند. دلیل اصلی این موضوع هم مشخص است، زیرا بسیاری از مردم بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی به‌خوبی دستان خود را نمی‌شویند.» به هر حال توصیه ما این است كه بعد از استفاده از وسایل عمومی حتما دستان خود را به‌خوبی با آب و محصولات ضد‌عفونی‌كننده بشویید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha