سلامت نیوز: بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی با آسیب های بسیاری مواجه هستند؛ از پذیرفته نشدن در جامعه تا درمان هایی که در طولانی مدت اتفاق می افتد.اما یکی از آسیب هایی که می تواند بسیار برای انها خطرآفرین باشد، بیکاری است. گفته یک متخصص پزشکی قانونی، نرخ بیکاری در میان مردان مبتلا به«تی ـ اس» 61 درصد و در میان زنان مبتلا 38 درصد است.

دکتر تقی‌زاده در همایش "جنسیت مضاعف، انسان دوگانه و یگانگی انسانیت" آماری از این بیماران ارائه داد که جای تامل دارد. به گفته او فراوانی مردان مبتلا به اختلال هویت جنسی در گروه سنی 20 تا 24 سال و فراوانی خانم‌های مبتلا به اختلال هویت جنسی در گروه سنی 25 تا 29 سال بیشتر است.

همچنین حسین غلامی، استاد دانشگاه هم درباره بیکاری و بی شغلی بیماران اختلال هویت جنسی، گفت: "مبتلایان به اختلاف هویت جنسی، به دلیل محدودیت در دسترسی به مشاغل قانونی، رو به فعالیت‌های غیر قانونی از جمله تن‌فروشی و اعتیاد می‌آورند."

 گزیده ای از این همایش را به نقل از ایسنا بخوانید؛

- نرخ اعتیاد به سیگار در آقایان مبتلا به صد و نرخ ابتلای خانمهای مبتلا به «تی ـ اس» معتاد به سیگار 36 درصد است، 42 درصد آقایان مبتلا به «تی ـ اس» و 50 درصد خانم‌های مبتلا به «تی ـ اس» دارای مدرک لیسانس هستند.

- 68.9 درصد از مادران افراد مبتلا به «تی ـ اس» استرس را در سه ماهه ابتدای بارداری تجربه کرده‌اند، این زمان، زمان رشد سیستم اعصاب است و اختلال هویت جنسی بیماری سیستم اعصاب است.

- خانم‌هایی که در سه ماهه نخست بارداری خود در طول جنگ ایران و عراق ساکن غرب کشور بودند فرزندان مبتلا به «تی ـ اس» بیشتری داشتند.

- می‌توان با نظریه برچسب‌زنی، روند بزه دیدگی مبتلایان به اختلاف هویت جنسی را توضیح داد، جامعه و نهادهای اجتماعی طی فرآیندهای مختلف نسبت به آنچه نامناسب می‌پندارند واکنش نشان می‌دهند و بدین ترتیب فاعل فرآیند نامناسب برچسب خورده و از جامعه طرد می‌شود، در حالی که خود انگاره مجرمانه یا منحرفانه‌ای نسبت به رفتار خویش ندارند. افرادی که از ابتدا بزهکار نیستند دچار هویت ثانویه‌ی بزهکارانه می‌شوند و افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی هم به سبب واکنش‌های پلیسی که در برابر پوشش آنان یا رفتارهای مخالف با جنسیت ظاهری با آنان می‌شود، در معرض برچسب خوردن و ایجاد انگارانه‌ی بزهکارانه قرار دارند.

- گونه‌های بزه‌دیدگی افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی شامل احساس تبعیض، تحقیر و تحمل انواع خشونت‌هاست و در مورد سایر جوامع هم باید گفت این افراد دچار سوء استفاده‌ها در قالب هرزه‌نگاری، پورنوگرافی و موسسات ارائه خدمات جنسی قرار دارند.

مبتلایان به TS بیش از سایرین در معرض ابتلا به ایدز قرار دارند.

- افراد مبتلا به تی‌اس در جامعه ما از سوی پلیس که حامی امنیت مردم است در معرض مخاطره هستند. باید کارت‌های شناسایی تا پیش از عمل جراحی برای این افراد صادر و در اختیار آنان قرار گیرد. از جمله گروه‌های بزهکار در مورد مبتلایان به تی‌اس می‌توان به بهره‌کشان جنسی، نظربازان و مشتریان خیابانی عنوان کرد.

- نهاد خانواده خود تبدیل به نهاد ناامن برای این افراد می‌شود و حتی در ایران هم پس از تغییر جنسیت از سوی خانواده طرد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha