چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 38155
سلامت نیوز : قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: سردردهای میگرونی منشأ ژنتیکی دارند و برخی عوامل مانند استرس و مصرف مواد غذایی تند می‌تواند سردردهای میگرنی را افزایش دهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس علیرضا زالی امروز در همایش علمی پزشکان عمومی سراسر کشور که در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت: سردرد یکی از بیماری‌های شایع در میان افراد جامعه است. اما آمار مشخص از بروز سردرد در میان افراد جامعه نداریم.
 
وی گفت: گرفتن شرح حال بیمار می‌تواند در تشخیص سردرد کمک‌کننده باشد. برخی انواع سردردها در صورت گرفتن شرح‌ حال و تاریخچه بیماری فرد به راحتی قابل تشخیص است.
 
قائم مقام سازمان نظام پزشکی بیان داشت: میگرن یکی از شایع‌ترین سردردهایی است که اتفاق می‌افتد و بسیاری از مسائل ثانویه در بروز این سردرد دخیل هستند.
 
اصولاً درمان سردردی که حاد است به سختی انجام می‌گیرد و همچنین سن بروز سردرد در افراد مهم است و بروز سردرد در سنین بالا نیاز به توجه بیشتری دارد.
 
زالی بیان داشت: سردرد اطفال یکی از مهمترین سردردها است که باید دقت جدی شود و اگر کودکی با علائم سردرد به پزشک مراجعه کند نباید بی‌توجهی نسبت به آن شود. معمولا سردرد در کودکان به دلیل اینکه آنها دچار تنش‌های عصبی نمی‌شوند بسیار اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: معمولاً فردی که دچار سردردهای میگرنی در نیمه چپ می شود یا با سردرد از خواب بیدار می‌شود و درد آن کاهش پیدا نمی‌کند و افرادی که بیش از 15 روز در یک ماه دچار سردرد هستند می‌تواند این سردرد سردرد میگرنی تشخیص داده شود اما سردردهایی که با یک قرص استامینوفن بهبود پیدا می‌کند سردردهای میگرنی نیستند.
 
قائم مقام سازمان نظام پزشکی بیان داشت: فاکتورهایی مانند استرس، ژنتیک، سفر و یا مصرف برخی مواد غذایی تند می‌تواند در شدت یافتن سردردهای میگرنی شدت داشته باشد.
 
زالی گفت: معمولاً سردردهایی که در آخر هفته به سراغ فرد می‌آید سردردهای میگرنی است که فرد دوست دارد در یک محیط آرام بدون وجود نور و سر و صدا به استراحت بپردازد.
 
وی عنوان کرد: مصرفی برخی مواد غذایی مانند پنیر، شکلات، سس مایونز و مرکبات در افزایش سردردهای میگرنی دخالت دارد، همچنین مصرف جعفری و پیاز خام در کاهش میگرن مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha