جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 38157
سلامت نیوز: رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسئله دو جنسیتی از مسائلی روز دنیا است.

گودرز افتخار جهرمی در همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری اظهار داشت: در مورد درمان ناباروری روش‌هایی در کشور ما پذیرفته شده که فقها و مجتهدان نیز فتوای نیز تائید کرده اند.

وی افزود: درمان‌هایی که در کشورهای دیگر در بحث باروری انجام می‌شود با روش‌های ایران متفاوت است و در زمینه درمان ناباروری به صورت غربی، فقها فتوا و نظری نداده و مهمترین مسئله‌ای که امروز از نظر حقوقی در دنیا مطرح شده بحث رحم جایگزین است.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: انعقاد قرار داد برای جایگزین کردن رحم را از مسئله‌های مهم حقوقی در این مبحث است البته این امر بر اساس ماده 10 قانون قراردادهای خصوصی بین افراد جاری می‌شود که در کشور ما نیز یک قانون ویژه این امر و اهدای جنین در سال 82 تدوین شده است.

دکتر افتخار جهرمی تصریح کرد: با بیان اینکه مسئله دو جنسیتی از جمله مسائلی است که از نظر پزشکی، اخلاقی و فقهی در جامعه مطرح است نیز گفت: مسئله دو جنسیتی از مسائلی است که امروز در دنیا رایج شده و جا دارد در سومین کنگره اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در این مورد نیز بحث‌هایی مطرح شود.

عضو سابق حقوقدانان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 600 نفر به پزشک قانونی تهران درخواست تغییر جنسیت داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha