شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 38160
سلامت نیوز :یكی از دلایل ازدست دادن بینایی افراد بیماری دیابت است. پژوهشگران علمی عنوان داشته‌اند

از دست دادن بینایی ناشی از بیماری دیابت با مدیریت درست این بیماری به خوبی قابل پیشگیری است. بیماران دیابتی با دو نوع اثر و عارضه زودهنگام و دیرهنگام در چشم خود مواجه می‌شوند. اما خبر نه چندان خوب این است كه تنها 63 درصد از مبتلایان به بیماری دیابت آزمایشات سالانه چشمی را جدی گرفته و انجام می‌دهند.
كنترل قند خون، فشارخون و كلسترول و معاینه هر ساله میزان بینایی مواردی هستند كه بیماران دیابتی را مطلع كرده و در جلوگیری از پیشرفت بیماری مؤثر است.
آسیب‌های جدی چشم در بیماران دیابتی، منجر به نابینایی آنان می‌شود، دیابت به رگ‌های کوچک شبکیه چشم آسیب می‌زند و باعث از بین رفتن عروق آن می‌شود، در اغلب موارد، عوارض چشمی بدون اینکه علائمی به همراه داشته باشد، شدت می‌یابد و تا زمانی که عارضه چشمی به مراحل پیشرفته نرسد، تغییر در قدرت بینایی ایجاد نمی‌شود.
بررسی آمارها نشان می‌دهد هر سال حدود 2 درصد از افراد دیابتی دچار نابینایی می‌شوند، افراد دیابتی باید هر سال به چشم پزشک مراجعه کنند.
متخصصان دیابت توصیه می‌كنند بیماران مبتلا به این نوع بیماری برای جلوگیری از مشكلاتی كه ناشی از بی‌توجهی به بیماری دیابت ایجاد می‌شود باید دقت بیشتری به وضعیت جسمانی خود داشته باشند. آنها توصیه می‌كنند دیابتی‌ها به‌طور دقیق آزمایشات لازم برای بررسی میزان سلامت بینایی را در صدر واجبات زندگی‌شان قراردهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha