شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 38165

خطیب جمعه تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا در تهران و برخی دیگر از شهرهای كشور، رعایت نكردن مسائل مربوط به آلودگی هوا را مصداق ضرر زدن به مردم و گناهی كبیره دانست.

آلوده کردن هوا گناه کبیره است
سلامت نیوز :خطیب جمعه تهران با اشاره به تشدید آلودگی هوا در تهران و برخی دیگر از شهرهای كشور، رعایت نكردن مسائل مربوط به آلودگی هوا را مصداق ضرر زدن به مردم و گناهی كبیره دانست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی كاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران تاكید كرد: ضرر زدن به مسلمین حرام است و نیت اضرار هم به روح انسان آلودگی می‌دهد؛ حتی اگر اضرار عملی نشده باشد.

وی اضافه كرد: می‌بینیم كه موتورها و ماشین‌ها بدون داشتن استاندارد لازم، مدام گاز می‌دهند، دود می‌كنند و فضا را آلوده می‌سازند و به همین خاطر چقدر مردم مریض می‌شوند یا به آن‌ها ضرر می‌رسد كه بدون شك همه این‌ها اضرار محسوب می‌شود و حرام است. كسانی كه وسائط نقلیه‌شان خوب است ولی تك‌سرنشین حركت می‌كنند و از وسائط نقلیه عمومی استفاده می‌كنند نیز فضا را به شكل دیگری خراب می‌كنند و این‌ها هم مصداق گناه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌كه «اگر گناه طوری باشد كه سلامت جامعه و جان مردم را به خطر بیندازد، گناه كبیره است» افزود: اگر انسان كاری كند كه جان فرد یا افرادی به خطر بیفتد، این امر مصداق مساله دماء و خون است؛ چنان‌چه در مورد همین آلودگی می‌بینیم كه افرادی بر اثر این هوا سرطان گرفته‌اند و افرادی فوت می‌كنند.

امامی كاشانی خاطرنشان كرد: در كشور ما گاهی وضع هوا این‌طور می‌شود و البته دولت و نظام هم وظایفی در قبال این مساله دارند و باید در مواردی كه می‌شود جلوی مشكل را گرفت، به هر نحو ممكن باید وظیفه‌ خود را انجام دهند، ولی همكاری ملت نیز بسیار اهمیت دارد. متاسفانه برخی افراد اصلا ملاحظه نمی‌كنند و بد رانندگی می‌كنند كه این امر اصلا با اخلاق زندگی همخوانی ندارد. ممكن است گفته شود كه هزاران وسیله نقلیه در آلودگی سهیم هستند و تنها وسیله‌ نقلیه ما كاری نمی‌كند، ولی باید دانست كه زیاد بودن وسیله و كثرت وسایل، گناه را از روی دوش تك تك افراد برنمی‌دارد و همه در این گناه شریك هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha