سلامت نیوز :یک روز پس از آن که پزشکان اسپانیایی حاضر نشدند آمنه بهرامی را بدون پول جراحی کنند با پادرمیانی یکی از پزشکانش او به اتاق عمل رفت و جراحی شد. عمل جراحی آمنه قرار بود روز پنج شنبه در بارسلون انجام شود اما عملی نشدن کمک ها این عمل را به تعویق انداخت. این درحالی است که پیش از این قرار بود بخشی از هزینه درمان آمنه از سوی دولت پرداخت شود اما این کار انجام نشد.

آمنه ۱۰روز قبل به اسپانیا سفر کرد. معاینه های اولیه توسط پزشکان اسپانیایی نشان می داد شرایط برای انجام بیستمین عمل جراحی روی صورت آمنه مهیا است. از سویی طبق وعده های داده شده قرار بود هزینه عمل جراحی اش که ۲۳هزار یورو برآورد می شد تا پیش از انجام عمل برای او فرستاده شود. در چنین شرایطی طبق برنامه ریزی گروه پزشکی، آمنه در بیمارستان بستری شد تا روز پنجشنبه چشم چپش را به تیغ جراحان بسپارد.نزدیک شدن به زمان عمل اضطراب آمنه را نیز افزایش می داد.


چرا که هنوز هیچ پولی به دستش نرسیده بود. با این حال او امیدوار بود پیش از شروع جراحی هزینه عمل را دریافت کند.انتظار برای رسیدن پول تا چند دقیقه پیش از جراحی نیز ادامه یافت اما وقتی پولی به حساب بیمارستان واریز نشد پزشکان از انجام عمل خودداری کردند و درحالی که همه چیز برای درمان آمنه مهیا بود او بدون انجام جراحی از اتاق عمل خارج شد. آمنه باز هم روزهای تلخ گذشته را به یاد آورد. روزهایی که به تنهایی در بارسلون سرگردان بود و به دلیل نداشتن پول کافی شهرداری بارسلون او را به کمپ فرستاد.

 او این بار تلاش کرد از طریق پزشک معالجش که او را از قبل می شناخت مسئولان بیمارستان را برای انجام عمل جراحی متقاعد کند. بالاخره پادرمیانی پزشک اسپانیایی ثمربخش شد و مسئولان بیمارستان قبول کردند آمنه هزینه عمل جراحی را چند روز بعد پرداخت کند. به این ترتیب عصر دیروز آمنه به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.عصر دیروز در حالی که ۳ساعت از عمل جراحی آمنه می گذشت او در گفت وگویی تلفنی با خبرنگار خراسان آخرین وضعیت درمانی اش را تشریح و از افراد و سازمان هایی که وعده هایشان برای کمک به او را عملی نکرده بودند گلایه کرد.

درباره عمل جراحی ات توضیح بده؟

چون پوستم مشکل داشت امروز (جمعه) پزشکان زیر گردن تا شکمم را عمل کردند. هزینه این عمل ۸هزار یورو بود. پزشکم توانست برایم ۲هزار یورو تخفیف بگیرد. ۳هزار یورو هم از یکی از دوستانم قرض گرفتم اما ۳هزار یوروی دیگر هم بدهکارم. در واقع پزشکان اسپانیایی نسیه عملم کردند.

این عمل موفقیت آمیز بود؟ حالت خوب است؟

خدا را شکر حالم خوب است.اینجا پزشکان خوب و دلسوزی دارد که خیلی برایم زحمت می کشند.

ظاهرا ابتدا پزشکان نمی خواستند تو را عمل کنند. چرا؟

اول گفتند عمل نمی کنیم و باید اول هزینه جراحی را پرداخت کنی. اما من با پزشکی که چند مرتبه من را جراحی کرده است صحبت کردم و او مسئولان بیمارستان را متقاعد کرد من را عمل کنند.

مگر قرار نبود چند سازمان و نهاد برای درمان چشمت به تو کمک کنند؟

بعد از این که مجید را بخشیدم افراد زیادی به من قول کمک دادند. آقای رئیس جمهور گفت یک سوم هزینه های عمل جراحی ام را دولت پرداخت می کند. شهرداری تهران هم قول کمک داد.حتی در جشن باشگاه راه آهن هم به من قول کمک دادند. اما از هیچ کدام خبری نشد.

چرا وعده هایی که به تو داده بودند عملی نشد؟


چند روز قبل که ایران بودم از طریق ریاست جمهوری پیگیری کردم گفتند شما برو بارسلون عمل کن ما هزینه ها را می فرستیم. من هم آمدم اسپانیا اما یک هفته قبل از عمل هرچقدر تماس گرفتم گفتند دستوری برای پرداخت پول به شما به ما ندادند و ما نمی توانیم پولی بفرستیم. وقتی از طریق شهرداری تهران هم پیگیری کردم گفتند در دست بررسی است. از طرف باشگاه راه آهن هم هیچ کس جوابم را نداد.

در ادامه باید چه کارهایی برای بهبود چشمت انجام شود؟

باید چند عمل جراحی دیگر انجام شود که عمل بعدی به چشمم مربوط می شود. این عمل خیلی پیچیده است و پزشکان می گویند اگر این عمل موفقیت آمیز باشد و مشکلی پیش نیاید تا اردیبهشت ماه حتی ممکن است به مقدار خیلی کمی هم بینا شوم. قرار است آنها همراه پروتز یک چیپ هم داخل چشمم کار بگذارند که احتمال بینا شدنم را بالا می برد.

جراحی چشمت چقدر هزینه دارد؟


پزشکان گفته اند هزینه عمل های بعدی حدود ۱۵هزار یورو می شود. اینها جدا از هزینه زندگی ام در اینجا است.

چقدر به موفقیت آمیز بودن این عمل ها امیدواری؟

اولین مرتبه ای که به بارسلون آمدم چند عمل جراحی چشم انجام دادم و حتی چشم هایم برای چند روز بینا بود اما به دلیل بی پولی جای مناسبی نداشتم و چشم هایم عفونت کرد و نتوانستم هزینه های بیمارستان را بدهم و متاسفانه چشمم تخلیه شد.دکترم این بار تذکر داد که باید شرایط خوبی داشته باشی تا عمل موفقیت آمیز باشد. به من گفت شرایط را بسنج اگر دوباره بی پول شوی و به خودت نرسی چشم هایت عفونت می کند و کارمان نتیجه ای ندارد.امیدوارم تا فرصت دارم افرادی که قول دادند کمکم کنند تا بتوانم درمان شوم، شرایط اینجا بسیار سخت است. امیدوارم این فرصت از بین نرود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha