سلامت نیوز : مردی كه با ضربه شوهرخواهرش نابینا شده است خواستار قصاص چشم او شد. مسوولان بیمارستانی در شیراز چند ماه قبل به پلیس خبر دادند مرد جوانی به‌نام حمید در یك نزاع مجروح و یكی از چشمانش نابینا شده است. ماموران وقتی به بیمارستان رفتند تحقیقات‌شان را آغاز كردند. مسوول تیم درمانی به آنها گفت: «وقتی این جوان را به بیمارستان رساندند او بی‌هوش بود در‌حالی‌كه چشمش به شدت صدمه دیده بود، او را به اتاق عمل بردیم اما تلاش‌ها برای درمان او فایده‌ای نداشت و وی از ناحیه چشم راست نابینا شده است.» كارآگاهان در ادامه به تحقیق از جوان مجروح پرداختند.

شرق نوشت: او شوهرخواهرش به‌نام حامد را مسبب این اتفاق دانست و گفت: «من و دامادمان امروز -روز حادثه- بر سر موضوعی با هم مشاجره كردیم بعد او كه عصبانی شده بود با سوییچی كه در دست داشت ضربه‌ای محكم به چشم من زد بعد از آن بی‌هوش شدم و دیگر متوجه چیزی نبودم تا اینكه در بیمارستان به هوش آمدم و فهمیدم كور شده‌ام.» اظهارات حمید سبب شد ماموران حامد را بازداشت كنند. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به جرمش اعتراف كرد و گفت: «من و برادرزنم سر موضوعی خانوادگی با هم بحث كردیم و حرف‌های او من را به شدت خشمگین كرد به‌طوری‌كه در یك لحظه كنترل خودم را از دست دادم. آن هنگام در دستم یك سوییچ بود آن را به صورت حمید كوبیدم. اصلا نمی‌خواستم صدمه‌ای به وی بزنم و به هیچ‌وجه قصد نداشتم چشم او را هدف بگیرم و این حادثه كاملا ناخواسته رخ داد و اكنون نیز به شدت پشیمان هستم.»

 متهم بعد از اعتراف به جرمش بازداشت شد و پرونده مرحله تحقیقات مقدماتی را پشت سر گذاشت تا اینكه هفته قبل قضات شعبه پنج دادگاه كیفری استان فارس برای رسیدگی به این پرونده تشكیل جلسه دادند. در این جلسه نماینده دادستان جرم حامد را محرز خواند و خطاب به قضات گفت: «تحقیقات نشان داده متهم سوییچ را مستقیم به چشم شاكی كوبیده است، به همین‌خاطر جرم او عمد تلقی می‌شود و خواستار مجازات قانونی او هستم.»

در ادامه این جلسه، حمید در جایگاه حاضر شد و گفت: «دامادم بی‌دلیل به من حمله و كاری كرد كه جبران نشدنی است. من وقتی در بیمارستان فهمیدم كور شده‌ام به شدت شوكه شدم و هنوز بعد از گذشت چند ماه از این حادثه نمی‌توانم باور كنم چنین بلایی سرم آمده است. او من را به عمد نابینا كرد، برای همین هم باید قصاص بشود.» قضات در ادامه از حامد خواستند از خودش دفاع كند. او اتهام وارده را رد كرد و گفت: «من باعث كوری حمید نشده‌ام و او به دروغ مرا گناهكار معرفی كرده است در‌حالی‌كه من هیچ ضربه‌ای به چشم او نزدم، برای همین خواستار تبرئه خودم هستم.» قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین ادامه رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موكول كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha