سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری- مامایی رشت گفت: مبتلایان به بیماریهای قلبی -عروقی از پیاده روی طولانی مدت در هوای سرد خودداری کنند.

 محمد تقی مقدم نیا در گفت و گو با نظام پرستاری اظهار کرد: با شروع فصل سرد سال میزان بروز حملات قلبی در مبتلایان به عارضه قلبی افزایش می یابد از این رو این افراد از پیاده رویهای طولانی مدت در هوای سرد و حتی در سطوح شیب دار با شیب زیاد خوداری کنند.
 
ولی با بیان اینکه راه رفتن برای این افراد در هوای سرد با وزش باد به ویژه در جهت مخالف با وزش باد خطر ناک است،گفت: انقباض عروق اندام از جمله عروق کرونر ( عروق خونرسان به عضله قلب) از عوارض هوای سرد است که سبب افزایش نیاز عضله قلب ( میو کارد) به اکسیژن می شود.
 
این عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری- مامایی رشت افزود: این افزایش نیاز به اکسیژن سبب تشدید بیماریهای عروق کرونر و افزایش خطر سکته قلبی می شود از این رو به مبتلایان به بیماریهای عروق کرونر توصیه می شود از پیاده روی در هوای سرد خودداری کنند و در صورت نیاز ضمن پوشش مناسب به ویژه در ناحیه دهان به هنگام خروج از منزل قرصهای زیر زبانی نیترو گلیسیرین را به همراه داشته باشند.
 

مقدم نیا، ادامه داد: سرما سبب پدیده اینورژن( وارونگی هوا ) می شود. افزایش میزان آلاینده های هوا در جو از عوارض وارونگی هواست که باعث می شود میزان مونوکسید و دی اکسید کربن در هوای استنشاقی (سمی) افزایش و میزان اکسیژن کاهش یابد.
 
وی افزود: بدین ترتیب میزان اکسیژن رسانی به بافتهای بدن از جمله عضله قلب کمتر و در نتیجه شیوع دردهای قفسه سینه ( آنژین صدری) و خطر بروز آنفارکتوس میوکارد افزایش می یابد.

این عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری -مامایی رشت به مبتلایان به بیماریهای قلبی توصیه کرد که هنگام افزایش میزان آلودگی هوا در حد هشدار و اضطرار از منزل خارج نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha