شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 38201

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در هوای آلوده مشکلات بیشتری را برای پوست به وجود می‌آورد، چرا که در این هوا اشعه UV خورشید آثار سوء بیشتری بر روی پوست می‌گذارد، لذا این تصور غلطی است که چون فصل، فصل زمستان است و هوا ابری‌ست، نباید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.

سلامت نیوز :عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در هوای آلوده مشکلات بیشتری را برای پوست به وجود می‌آورد، چرا که در این هوا اشعه UV خورشید آثار سوء بیشتری بر روی پوست می‌گذارد، لذا این تصور غلطی است که چون فصل، فصل زمستان است و هوا ابری‌ست، نباید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.
به گزارش قانون یک متخصص پوست و مو به زنان و دختران تهرانی درباره استفاده از مواد آرایشی تقلبی و تیره در هوای آلوده هشدار داد.
دکتر سپیده قاضی‌نور با اشاره به آلودگی هوای تهران و ارتباط آن با بیماری‌های پوستی به خبرنگار قانون می‌گوید: «خانم‌هایی که این روزها در معرض هوای آلوده هستند، کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند و مراقب خود باشند.»
این متخصص پوست و مو در ادامه می‌افزاید: «هرچه رنگ مواد آرایشی تیره‌تر باشد و روی پوست مالیده شود، جذب اشعه‌های مضر آفتاب بیشتر می‌شود و برای پوست مناسب نیست. این مواد روزنه‌های پوست را می‌بندد و محیط مناسبی را برای رشد باکتری فراهم می‌کند.»
دکتر قاضی‌نور تأکید می‌کند که استفاده از مواد آرایشی تقلبی و غیراستاندارد که این روزها به وفور در بازار یافت می‌شود، در این هوای آلوده، عوارض پوستی را به وجود می‌آورد که منجر به مشکلات عفونی و انواع آلرژی‌ها می‌شود.
این متخصص درباره استفاده از کرم‌های روزانه نیز می‌گوید: «در هوای سرد و خشک دو فاکتور مهمی که باید برای پوست استفاده شود، استفاده از کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب است، بخصوص در این روزها که هوا آلوده است حتماً باید از این کرم‌ها استفاده کرد. عدم استفاده از کرم ضدآفتاب در این هوا مشکلات بیشتری را برای پوست به وجود می‌آورد، چرا که در این هوا اشعه UV خورشید آثار سوء بیشتری بر روی پوست می‌گذارد، لذا این تصور غلطی است که چون فصل، فصل زمستان است و هوا ابری‌ست، نباید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد.»
او در ادامه خطاب به خانم‌های تهرانی می‌گوید: «برای استفاده از رژ لب دو فاکتور استاندارد بودن و داشتن تاریخ مصرف خیلی مهم است، بخصوص رژلب‌هایی که SPF دارد. به لب هم باید کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب زد تا از ترک‌خوردگی جلوگیری شود زیرا لب مخاطی است که جذبش از پوست بیشتر است و باید مراقبت بیشتری از آن شود.»
دکتر قاضی‌نور همچنین نسبت به استفاده از مواد آرایشی چینی که در بازار موجود است، هشدار داد و این مواد را «بسیار مضر» دانست.
این متخصص پوست و مو در پایان به مواد آرایشی مورد استفاده چشم در این روزهای آلوده اشاره می‌کند و می‌گوید: «حساسیت‌های چشمی در این هوای آلوده بیشتر می‌شود، برای همین کسانی که مستعد خشکی پوست و اگزماها هستند، حتما چشمانشان را هر روز صبح با آب گرم و شامپو بچه بشویند، بخصوص اینکه لبه پلک‌ها را ماساژ دهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha