سلامت نیوز: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 90 درصد کانونهای بحران گردوغبار در خارج از کشور قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمد اشرف نیا رئیس کارگروه مدیریت گرد و غبار استان آذربایجان شرقی بر لزوم جنگل کاری و توسعه فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و از ادارات مسئول خواست تا با انجام مطالعات کارشناسی و جامع در راستای کاهش اثرات این پدیده برنامه های عملیاتی خود را ارائه نمایند.

وی در ادامه گفت: می بایستی در راستای افزایش فضای سبز در شهر تبریز توسط شهروندان فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد زیرا مشارکت عمومی در این زمینه نیز می تواند در کاهش اثرات زیانبار گرد و غبار موثر باشد.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه 90 درصد کانونهای بحران گردوغبار در خارج از کشور قرار دارد که از طریق نفوذ توده های حامل گرد و غبار از سمت جنوب و جنوب غربی وارد استان می شود از منابع طبیعی وسایر ادارات خواست که طرحهای جنگلکاری خود درشهرهای جنوبی استان را در اولویت قرار دهند.

بیوک رئیسی دبیر کارگروه مدیریت آثار زیانبار گرد وغبار استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از حمایتهای معاون امور عمرانی استاندار و تلاشهای سایر اعضا کارگروه گفت: شرح وظایف ارگانها در دستورالعمل اجرایی طرح ملی مدیریت گرد وغباربه تفصیل آمده است و ما نیز در استان می بایستی با تشکیل جلسات فنی و کارشناسی سند جامع زیست محیطی برای مقابله با پدیده گرد و غبار را تدوین نمائیم.

 وی گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار پدیده ای فرا منطقه ای بوده و یکی از راههای کاهش اثرات زیانبار گرد و غبار در استان افزایش پوشش گیاهی و بیابان زدایی در جنوب و جنوب غربی است و در این راستا از ادارات مسئول خواست تا طرحهای کارشناسی خود را در افزایش فضای سبز، نهال کاری، تثبیت خاک را سریعا به دبیرخانه اعلام نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مختل شدن امورات مردم، تنگ شدن عرصه فعالیت و مزاحمت برای بسیاری از مشاغل و فعالیتهای جاری در اثر گرد و غبار گفت: علاوه بر آثار فوق، بروز بیماریهای متعدد ریوی، چشمی در اثر این پدیده شدت می یابد که می بایستی برنامه های بررسی شده در این جلسه سریعا با تامین اعتبار عملیاتی گردد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha