سلامت نیوز: استعمال دخانیات در اول صبح منجر به بالا رفتن بروز سرطان در افراد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، افرادی که صبح‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب سیگار می کشند، بیشتر از کسانی که در ادامه روز سیگارشان را روشن می کنند در معرض ابتلا به سرطان هستند.

بر این اساس، سیگار کشیدن در 30 دقیقه نخست پس از بیدار شدن از خواب خطر ابتلا به سرطان ریه را نسبت به سایر افراد سیگاری دو برابر افزایش می دهد.
دانشمندان در دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی پن آمریکا، در انجام این تحقیق از 4776 فرد سیگاری مبتلا به سرطان ریه و 2835 فرد سیگاری که به این نوع سرطان مبتلا نبودند کمک گرفتند.

در این تحقیق مشخص شد کسانی که در 30 دقیقه نخست پس از بیدار شدن از خواب سیگار می کشند، 79 درصد بیشتر از کسانی که دست کم یک ساعت پس از بیدار شدن سیگار می کشند در خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

در تحقیق دیگری که نتایج آن در همین نشریه علمی منتشر شده، مطالعه ای روی 1850 فرد سیگاری انجام گرفت که از میان آنها 1055 نفر به سرطان سر و گردن مبتلا بودند.
یافته های این تحقیق هم حاکی از آن است که احتمال ایجاد غده (تومور) در افرادی که در فاصله نیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب سیگار می کشند، 59 در صد بیشتر از کسانی است که پس از برخاستن از خواب دست کم یک ساعت صبر می کنند و سپس نخستین سیگار روز خود را روشن می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha