سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با توجه به شروع فصل سرما، به گروههای پرخطر توصیه کرد خود را در برابر بیماری آنفلوانزا واکسینه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدمهدی گویا تاکید کرد: بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به بیماری سرطان، دیابتی‌ها، خانمهای باردار، بچه‌های کوچک و افرادی که دارای نارسایی کلیوی هستند، باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه گروههای پرخطر در برابر بیماری آنفلوانزا در معرض خطر بیشتری قرار دارند، گفت: توصیه می‌کنم این افراد حتماً واکسن آنفلوانزا را در ابتدای فصل پاییز تزریق کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به تفاوت بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی معمولی پرداخت و افزود: آنفلوانزا ناشی از ابتلاء انسان به ویروس آنفلوانزا است و بیماری که ایجاد می‌کند از سرماخوردگی شدیدتر است و مدت بیماری طولانی‌تر است.

وی گفت: ویژگی هر دو بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا این است که اگراین افراد، نکات بهداشتی را رعایت کنند و استراحت کنند و درمانهای تجویز شده پزشک را انجام دهند، بهبود می‌یابند.
 
گویا در خصوص کافی بودن واکسن آنفلوانزا خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوانزا به اندازه کافی موجود است و در دسترس قرار دارد.
 
وی ادامه داد: وزارت بهداشت نیز از طریق دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای بعضی از گروههای پرخطر که در اولویت قرار دارند، این واکسن را تامین و توزیع کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha