سلامت نیوز: یك كارشناس تغذیه گفت: از آن جایی كه بادام زمینی از مواد غذایی حساسیت زاست، افرادی كه حساسیت‌های غذایی دارند باید این ماده غذایی را با احتیاط مصرف كنند.

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: بادام زمینی یكی از انواع آجیل‌هاست كه دارای ارزش غذایی خوبی است به طوری كه700 گرم از این ماده غذایی حاوی 545 كیلوكالری بوده كه بیشتر به دلیل وجود چربی بالای موجود در آن است.

وی در ادامه مهمترین تركیب موجود در بادام زمینی را پروتئین قابل توجه موجود در آن عنوان كرد و گفت: میزان پروتئین در بادام غذایی 23 درصد است كه به علت وجود اسیدهای آمینه ضروری ارزش خوبی دارد و همچنین حاوی 49 درصد چربی است كه عمدتا از چربی‌های اشباع نشده است.

وی گفت: بادام زمینی دارای خواص ضد التهاب و ضد تب است. همچنین میزان پتاسیم و فسفر قابل توجهی دارد و آنتی اكسیدان‌های طبیعی و ویتامین E موجود در این ماده غذایی به میزان 8 میلی گرم در صد گرم آن است كه اثرات بسیار سودمندی در پیشگیری از آثار مخرب رادیكال‌های آزاد دارد و در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها موثر است.

نقیایی خاطرنشان كرد: بادام زمینی از مواد غذایی حساسیت زا است كه استفاده آن در كودكان زیر یك ساال ممنوع است و در افرادی كه حساسیت‌های غذایی دارند نیز باید با احتیاط مصرف شود.

وی توصیه كرد: افرد بزرگسال از مصرف زیاد بادام زمینی به دلیل وجود انرژی بالا خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha