سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نان و غلات موجب سلامت سیستم عصبی افراد می‌شود همچنین مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها تأثیرگذار است.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: نان و غلات جزء اصلی‌ترین منابع غذایی است که موجب افزایش انرژی افراد می‌شود.

وی گفت: مصرف نان و غلات موجب سلامت سیستم عصبی افراد می‌شود همچنین یک فرد در طول روز بسته به فعالیتش به 6 تا 11 واحد از گروه نان و غلات نیاز دارد.
 
این متخصص تغذیه بیان داشت: یک کف دست نان تافتون، بربری، سنگک یا چهار کف دست نان لواش، نصف لیوان برنج پخته و نصف لیوان ماکارونی پخته یک سهم از گروه نان و غلات محسوب می‌شود.

صفوی ادامه داد: مصرف غلات به همراه حبوبات می‌تواند، مفید باشد همچنین می‌توان غلات و حبوبات را با یکدیگر مصرف کرد مثل شیربرنج و لوبیاپلو که ارزش غذایی این مواد را افزایش می‌دهد.
 
وی اضافه کرد: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها تأثیرگذار است همچنین مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها موجب ترمیم زخم‌ها، افزایش توان دید و تقویت چشم می‌شود و به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
 
این متخصص تغذیه گفت: یک سالمند در طول روز به 2 تا 4 سهم میوه و 3 تا 4 سهم سبزی نیازمند است؛ یک سهم معادل یک عدد میوه متوسط مثل سیب، پرتقال، یک لیوان گیلاس، نصف لیوان حبه انگور یا نصف لیوان آب میوه‌هاست.

صفوی افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها به دلیل داشتن فیبر به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و از افزایش قندخون نیز پیشگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha