سلامت نیوز: یک محقق طب اسلامی گفت: مصرف نوشابه، ادویه‌‌های تند، آب یخ، مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن، شیرینی‌‌های قنادی و مصنوعی، آجیل شور، گوشت قرمز، بریده بریده غذا خوردن و مصرف غذاهای فریزشده و سرخ‌شده به صفراوی مزاج‌ها آسیب می‌رساند.

سیدعلی ابوالحبیب در گفت‌‌و‌گو با فارس اظهار داشت: افرادی که دارای طبیعت گرم و خشک هستند، خلط صفرا در بدنشان زیادتر است.

وی گفت: چای، قهوه، نسکافه، لبنیات، تخم‌مرغ و غذاهای فریزشده، زودپزشده و سرخ‌شده، سس و رب، غذاهای چرب و پرحجم، ماکارونی، آش رشته، سیر و همه غذاهای با طبیعت گرم، از مواد غذایی زیان آور برای صفراوی مزاج‌هاست.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: مصرف نوشابه، ادویه‌‌های تند، آب یخ، نوشیدن مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن، شیرینی‌‌های قنادی و مصنوعی، آجیل شور، گوشت قرمز همچنین بریده بریده غذا خوردن یعنی اینکه انسان مدام در حال خوردن باشد مانند تخمه شکستن برای افرادی که دارای طبیعت گرم و خشک هستند، مضر است.

ابوالحبیب در ادامه افزود: مصرف تنقلات، بادنجان، موز، همه غذاهای ساندویچی، خربزه، آناناس و طالبی نیز برای صفراوی‌ها زیان آور است.

وی اضافه کرد: علت ممنوع بودن غذاهای دارای طبیعت گرم و خشک برای افراد صفراوی مزاج این است که PH این غذاها و نیز PH کبد بالاست و استفاده از این مواد باعث افزایش دمای کبد و ترشح زیاد صفرا و در نتیجه ایجاد راه‌بندان در مجاری کبد می‌شود.
 
این محقق طب اسلامی عنوان کرد: این حالت موجب تشکیل سنگ‌های صفراوی در کیسه صفرا می‌شود و علائمی نظیر یبوست، زرد شدن چهره و دردهای شدید در ناحیه راست بدن در زیر دنده‌های راست را ایجاد می‌کند.

صفراوی ها افرادی هستند که معمولاً در تابستان اجساس گرمای زیاد و گرگرفتگی می‌کنند اما در زمستان احساس خوبی دارند و معمولاً زیاد در زمستان لباس زیاد نمی‌پوشند وً با خوردن غذاهای با طبع گرم حالشان بد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha