سلامت نیوز: کارشناس اعتیاد پزشکی قانونی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش بیمارستان لقمان بیشترین مراجعات تشنج به دلیل مصرف ترامادول است گفت: اعتیاد ترامادول در برخی مواقع شدیدتر از اعتیاد به مواد تزریقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا قدیرزاده  امروز اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت پذیرفته داروی ترامادول از 4 تا 5 سال گذشته به عنوان یک مسکن شبه مخدر و مرفین وارد کشور شده است که بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت پس از پی بردن به عوارض این دارو از توزیع آن در داروخانه‌های کشور جلوگیری شد ولی همچنان در بازار آزاد این دارو خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به ترامادول در برخی مواقع شدیدتر از اعتیاد به مواد تزریقی است افزود: طبق آمارهای بیمارستان لقمان بالاترین دارویی که باعث تشنج مراجعان شده است داروی ترامادول است.

قدیرزاده با تشریح برخی داروهای تسکین درد و مشبه مخدر و اعصاب از جمله ترامادول و دیازپام تصریح کرد: کسانی که از بسته‌های داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای بخواهند استفاده کنند مسلماً به دلیل اینکه این درمان زیر نظر یک تیم متخصص روانپزشک و پزشکان صورت نمی‌پذیرد با درمان بسیار سختی مواجه می‌شوند که به درمان نیز منتهی نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha