سلامت نیوز: یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پروستودنتیست های ایران با حضور میهمانانی از امریکا و اروپا 14 تا 16 دی ماه در هتل المپیک تهران برپا می شود.

دکتر محمد حسن شاهرودی، رئیس این کنگره با اعلام خبر فوق افزود: یازدهمین کنگره بین المللی انجمن پروتز با موضوع کیفیت درمان (Quality on top) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بی توجهی به امر کیفیت درمان سبب انجام دوباره خدمات دندانپزشکی می شود، خاطر نشان ساخت: هم اینک شاهد هستیم که كم توجهی در زمینه آموزش بهداشت دهان و دندان (مسواك زدن)، بی دقتی در درمان های پروتزی (دندان مصنوعی)،کاشت دندان (ایمپلنت)، عصب کشی (روت کانال)، ترمیمی (پرکردن دندان) و ... سبب شده، بیمار بارها برای درمان مجدد به همان دندانپزشک یا دیگر دندانپزشکان مراجعه کند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه، سبب اتلاف وقت و تحمل درد و رنج ناشی از درمان جدید از سوی بیمار می شود.
دکتر شاهرودی یادآور شد: با توجه به اهمیت مساله کیفیت درمان به ویژه در درمان های پروتزی و با توجه به موضوع این کنگره، قرار است، همزمان با برپایی کنگره، درمان های ناموفق پروتز های متكی بر ایمپلنت که ناشی از انتخاب غلط بیمار یا بی دقتی دندانپزشک حین کار بوده به دندانپزشکان ارایه شود.
وی ادامه داد: همچنین هدف از برپایی این کنگره ارایه جدید ترین دستاوردها در زمینه اصول ساخت پروتزهای معمولی، پروتزهای متکی بر ایمپلنت اعم از جراحی و پروتز، بررسی مواد دندانی، کاربرد لیزر در پروتز، رستوریشن های تمام سرامیکی کامپیوتری و اصول زیبایی ایمپلنت های دندانی، پروتزهای فک و صورت از قبیل پروتزهای چشم، گوش، بینی و ... متكی بر ایمپلنت است .
رئیس یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پرستودنتیست های ایران گفت: مباحث پزشکی قانونی در درمان پروتز و نیز اصول طب مکمل و سنتی مانند همیوپاتی در پروتز نیز از دیگر مباحثی است که در این کنگره ارایه خواهد شد.
وی افزود: در این کنگره تازه های رشته پروتز به جراحان فک و صورت، ترمیمی، متخصصان پروتز، پریودنتولوژی، اندودانتیکس، دندانپزشکان عمومی و تکنسین های پروتزهای دندانی ارایه می شود.
دکتر شاهرودی یادآور شد: در یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پرستودنتیست های ایران، دکتر جاوید از دانشگاه فلوریدای امریکا در کنار میهمانانی از کشورهای سوئیس، سوئد و یونان حضور خواهد یافت.
وی همچنین از برپایی شش کارگاه همزمان با برپایی این کنگره خبر داد و گفت: کارگاه های ساخت و قالبگیری ایمپلنت، طرح درمان، انتخاب رنگ در ساخت پروتز، طراحی پروتزهای پارسیل متحرك، ساخت پست و کر (بازسازی دندان های درمان ریشه شده) و اتچمنت از جمله این کارگاه هاست.
گفتنی است، همزمان با برپایی این کنگره، نمایشگاه تجهیزات دندانپزشکی جدیدترین ابزار و مواد دندانی را به دندنپزاشکان ارایه خواهد کرد.
علاقمندان می توانند، برای كسب اطلاعات بیشتر به وبگاه کنگره به نشانی www.1111thipr.com  مراجعه كنند .
      

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha