سلامت نیوز: دومین همایش اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری جهرم با قرائت قطعنامه پایانی به کار خود پایان داد.

در بخشی از قطعنامه قطعنامه دومین کنگره اخلاق در شیوه های نوین ناباروری آمده است:
برگزاری کنگره اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری در تاریخ 23/9/90 لغایت 25/9/90 در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم  گامی در جهت اهداف و رسالتهای فوق است .

دست اندرکاران این کنگره  نکات زیر را جهت هر چه بهتر  خدمات درمانی در عرصه باروری  و درمان ناباروری و سامان مند گردیدن این خدمات و نیز غنای بیشتر   این کنگره در سالهای آینده را مورد تاکید قرار می دهند .

1-از مسئولین محترم و دست اندرکاران وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهدشاتی درمانی جهرم و انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران درخواست می گردد که بستر لازم جهت برگزاری کنگره آتی را به صورت بین المللی فراهم آورند .

 2-از معاونت محترم سلامت سیمای  جمهوری اسلامی ایران در خواست می گردد به حوزه درمان ناباروری و فن آوری های آن ،بیش از پیش اهمیت داده و باعاد مختلف علمی ، اخلاقی و فقهی این حوزه  را به سمع و نظر مردم شریف ایران برسانند.

3- به مراکز تحقیقاتی فعال در عرصه سلامت لزوم توجه بیشتر به تدوین اخلاق پزشکی  اسلامی را یادآور شویم .

 4-از مسئولین محترم وزارت بهداشت درمان  و آموزش پزشکی و انجمن علمی تخصصی  باروری و ناباروری ایران درخواست می گردد بسته آموزشی ویژه کادر فعال در عرصه ART    (assisted Reprocuctive Technology)  را فراهم اورده و جزء آموزش های مدون قرار دهد .

5-جهت ارتباط علمی و فراهم شدن زمینه رشد و توسعه اساتید  و دست اندرکاران ،لزوم تشکیل « انجمن علمی اساتید و صاحبنظران  اخلاق پزشکی کشور » را یادآوری نمائید.

6- به مسئولین و فعالان دست اندرکار رحوزه های نوین درمان ناباروری  ضرورت ثبت اطلاعات (Registration)  مراکز درمان ناباروری را گوشزد و موکدا یادآوری می نماید  که دانشگاه علوم پزشکی جهرم آمادگی دارد مسئولیت تاسیس  (پایگاه ثبت اطلاعات اهدا ) را بر عهده بگیرد .

7-مقرر گردید با تفاهم تبادل نامه همکاری مشترک بین انجمن ناباروری ایران و دانشگاه علوم پزشکی جهرم مراحل طراحی و ثبت داده های  بانک اطلاعاتی اهدا کنندگان تهیه  و اقدامات لازم در این خصوص جهت ارایی شدن تا حصول نتایج صورت پذیرد .  
                 
در خاتمه از دکتر ازهر، دکتر حیدرعلی میمنه، معصومه گلستان، محمد عباس زاده ، فریده یزدان پناه، سعیده عرفانیان، طاهره طاهری، آناهیتا خدابخشی به عنوان سخنرانان برتر همایش و از علیرضا ابولخیر، فریدون کاووسی به عنوان مقالات برتر همچنین از رسول اسلامی اکبر مهرنوش مع الحق، آرمیتا برنازی، معصومه محمد پور، فروغ فرخ آبادی، دکتر پور احمدی، محمد علی خلیلی به عنوان پوستر برتر همایش تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha