سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3826

مراسم بزرگداشت خجسته میلاد حضرت زینب كبری (س) و روز پرستار امروز 31 اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان و پرستاران با هدف قدردانی از پرستاران نمونه در دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار شد.

عباس مرنی با بیان خلاصه ای از عملكرد یكساله اداره پرستاری دانشگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هم اكنون 3232 نفر از پرستاران مشغول ارائه خدمت هستند كه از این تعداد 3/75 درصد نیروهای حرفه ای و 7/24 درصد نیروهای غیرحرفه ای است.
وی ضریب نیرو به تخت موجود را 8/0 درصد تخمین زد و گفت: با توجه به كل تخت های فعال و تخت های زیر 24 ساعت كه شامل 4401 تخت است و با توجه به نیاز، 259 تخت در بخش های مختلف از جمله NICU، ICU،CCU،POST CCU، سوختگی، اورژانس در مراكز تابعه راه اندازی و افتتاح شده است.
مرنی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب پرستاری 433 نفر نیروی جدید استخدام و به مراكز تابعه تهران معرفی شد كه از این تعداد 80 نفر نیروهای طراحی جذب شده و 44 نفر در غالب نیروهای قراردادی بودند.
وی ادامه داد: ارزیابی های انجام شده نشانگر آن است میانگین كیفیت ارائه مراقبت های پرستاری 80 درصد و در بخش های مختلف از جمله اورژانس دیالیز، اطاق عمل، NICU،CCU این میانگین 5/83 درصد است.
سرپرست اداره پرستاری مشاركت كاركنان پرستاری و مامائی را از اهداف استراتژیك دانشگاه دانست وافزود: براساس اهداف استراتژیك دانشگاه مشاركت كاركنان پرستاری و مامائی برای دستیابی به میزان 2 درصد ارتقا در فرآیندهای كلیدی پرستاری، مدیریت در سال جدید ضروری است. كه این امر رسالت خطیری را برای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت و بهبودی افراد جامعه را بر دوش كادر پرستاری و مامائی ایجاد می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha