مدیر عامل موسسه خیریه آفاق لقای آفتاب آلا اصفهان گفت: بیماران انداستیج که هیچ‌گونه درمانی در طب رایج ندارند و آخر خط درمان معرفی می‌شوند، برای نخستین بار در کشور تحت مراقبت‌های تسکینی قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز:  محسن حاج کاظمیان در نشست‌خبری که به مناسبت تشریح فعالیت‌های علمی و پژوهشی گروه انتخاب حضور داشت، افزود: بیماران انداستیجی که تا قبل از تشکیل خیریه آلا به دلیل ناامیدی پزشکان از درمان‌های انجام شده روی این بیماران مجبور به مرخصی آنها می‌شدند و بیماران در سخت‌ترین شرایط روحی دست به هر کاری می‌زدند تا بتوانند با عمر بیشتری در این دنیا زندگی کنند.

به گزارش سلامت‌نیوز از اصفهان ، وی بیان داشت: در بسیاری از موارد شده که بیماران به سبب ناامیدی از پزشکان به رمال‌های مختلف روی می‌آورند یا هزینه‌های زیادی صرف خرید گیاهان عطاری می‌کنند که نه تنها با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کنند بلکه عوارض این داورها هم مضاف بر علت می‌شود.

مدیر عامل موسسه خیر یه آفاق لقای آفتاب آلا اصفهان تصریح کرد: خیریه درمانی آلا به منظور تحت پوشش قرار دادن این دسته از بیماران تشکیل شد و تاکنون نزدیک به یک هزار و 200 بیمار صعب العلاج و ناعلاجی که به مرحله انداستیج رسیدند را با مراقبت‌های تسکینی بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی با بهره‌گیری از روش‌های نوین پزشکی که در دنیا مرسوم است از یکسال گذشته وارد ایران شد و اصفهان در راه‌اندازی و استفاده از این روش جدید پیشی گرفته است و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از این موضوع استقبال و حمایت خوبی کرده است و دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشهد خواستار اجرای این روش درمان در استان‌های مذکور شدند.

 حاج کاظمیان با بیان اینکه در این موسسه 12 مشاوره برای بیماران انداستیج در نظر گرفته شده است و اظهار داشت: مشاوره تغذیه، روان‌شناسی، فیزیوتراپی، آموزش خانواده، درد، روحی و معنوی تحت پوشش از جمله این مشاوره‌های است.

وی ادامه داد: هزینه درمان یک بیمار انداستیجی نزدیک به 70 تا 150 میلیون تومان می‌شود و این در حالی است که در این موسسه با 200 هزار تومان برای هر نفر توانستیم متوسط عمر یک بیمار را از چند ماه به چند سال ارتقا دهیم. مدیر عامل موسسه خیریه آفاق لقای آفتاب آلا اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 150 نفر از بیمار ان جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: خانواده این بیماران نیز تحت حمایت موسسه خیریه قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha