سلامت نیوز :«تهران»! شهر هزار سودایی است؛ شهری كه در شرایط عادی اگر از هر طرف نگاهش كنی رنگ دیگری به خود می گیرد. البته به غیر از روزهای خاص. روزهایی كه رنگ تهران به عادلانه ترین شكل ممكن توزیع می شود. روزهایی كه رنگ شهر نه آبی آبی است نه سبز سبز! بلكه خاكستری خاكستری است. مثل «گرد مرگ» می ماند هوای تهران در این روزها. این را حتی بچه هایی كه در دبستان نقاشی می كشند هم می دانند.

به گزارش تهران امروز آنها در این روزها به آسمان شهرشان هیچ رنگی نمی زنند.بچه‌ها حتی سرفه های پدر بزرگ ها و مادربزرگ هایشان را هم می‌كشند اما اصلا نمی دانند چرا ‌صرفه می كنند. آنها حتی دودی كه ماشین مدرسه یا ماشین پدرشان تولید می‌كند را می‌كشند دودهایی كه هر روز چاق تر و چاق تر می‌شوند و این دودهایی كه امروز در دفتر نقاشی آنها كشیده شده چاق تر از روزهای قبل شده است. واقعیت این است كه نقاشی بچه های مدرسه به واقعیت شهر تهران بیشتر نزدیك است. شهری كه دیگر ‌ رنگ ندارد. نه آسمانش و نه مردمش! شهری كه دودهایش خطرناك تر از قبل شده‌اند. اگر تا دیروز دغدغه آلودگی هوای پایتخت‌ذرات معلق و مونواكسید كربن و ازن و اكسیدهای نیتروژن بود حالا دو فاكتور مهم و اساسی دیگر هم به این چند فاكتور اضافه شده اند:«آزبست و بنزن» فاكتورهایی كه گفته می شود سرطانزای مطلق هستند.

سال گذشته هم تهران روزهایی را تجربه كرد كه آلودگی مرگبار، باعث شد تهرانی‌ها خانه‌نشین شوند، تولید در كارخانه ها متوقف و زنگ هشدار در حوزه زیست محیطی به صدا در بیاید. زنگی كه هر سال به صدا در می آید اما گوش شنوایی را همراه خود نمی بیند. این دو صفحه می خواهد نشان بدهد كه سازمان های متولی محیط زیست برای آلودگی هوای تهران چكار كرده اند و چرا این «دود» دست از سر آنها بر نمی دارد.

واقعیت این است كه داشتن هوای پاك مطالبه روزنامه تهران امروز از مسئولان و سازمان های متولی است و تا رسیدن به راهكاری مشخص از سوی آنها این روزنامه بر مطالبه خود پافشاری خواهد كرد. بنابراین از این به بعد گزارش های منظمی را در صفحات اجتماعی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در تهران و كلان شهری های كشور خواهید خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha