سلامت نیوز :مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: در صورتیکه آلودگی هوا به حد اضطرار برسد آمادگی لازم برای پذیرش بیماران قلبی و تنفسی در شرایط اضطراری در بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه استان تهران وجود دارد.

به گزارش مهر، محسن نبیونی افزود: پدیده وارونگی دما و آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی در استان تهران است که همه ساله به ویژه در نیمه دوم سال، میزان آلودگی هوا نیز افزایش می یابد.

وی بیان داشت: اگرچه امسال بر اساس اعلام نظر بسیاری از کارشناسان با افزایش میزان بارشها، افزایش آلودگی هوا نیز به تأخیر افتاده، اما با این حال در صورت تشدید آلودگی هوا، آمادگی لازم در سطح مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان تهران برای پذیرش بیماران احتمالی در شرایط اضطرار آلودگی هوا وجود دارد.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: این‌ گونه اقدامات پیشگیرانه برای آمادگی مراکز درمانی می تواند نقش خود را در کاهش عوارض بیماریهای قلبی، ریوی و تنفسی ناشی از آلایندگیهای محیطی برای بیماران نیازمند و بیمه شدگان ایفا کند.

وی تأکید کرد: رؤسا و مدیران در سطح مراکز درمانی تابعه باید توانمند بوده و راهکارهای لازم را برای ارائه خدمات درمانی بهینه به بیماران احتمالی در شرایط اضطراری از جمله در صورت افزایش آلودگی هوا در واحد درمانی خود فراهم آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha